یادداشت/ حامد افروغ

انقلاب اسلامی؛ راه سوم بشر برای زیست انسانی

انقلاب اسلامی ایران توانست فانوس بلندی را برای آزادگان جهان روشن کند که قرن‌ها فکر می‌کردند در دریای پر تلاطم ظلم و ستم زمانه، راه نجات و ساحل قراری برای بشر امروزی نیست.
کد خبر: ۶۴۸۷۴۸
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۹ - 28March 2024

انقلاب اسلامی؛ راه سوم بشر برای زیست انسانیگروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس ـ حامد افروغ؛ انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷ ثمره قرن‌ها مجاهدت و پایمردی کسانی بود که همواره تلاششان زندگی بر مدار حق و عدالت بود. کسانی که نمی‌خواستند با ذلت زندگی کرده و مطیع اوامر غیر خدا باشند تا از قبل این آزادگی و استقلال بتوانند سربلند زندگی کنند.

ایران اسلامی، اما با پیروزی انقلاب اسلامی توانست فانوس بلندی را برای آزادگان جهان روشن کند که قرن‌ها فکر می‌کردند در دریای پر تلاطم ظلم و ستم زمانه، راه نجات و ساحل قراری برای بشر امروزی نیست. اینکه غربیان، انقلاب اسلامی را خروج ملت ایران از نظم جهانی معرفی می‌کنند خود دال بر راه سومی است که ملت ایران برای زیستن انتخاب کرده است. راهی که با درک منافع سایر ملت‌ها، بر حقوق قانونی خود تاکید داشته و در عین حال، اقتدار و آزادی را برای همه به رسمیت می‌شناسد.

البته در این مسیر از روز اول مشکلات بسیاری برای ایران اسلامی ساخته شد که اگر این همه کارشکنی و دست‌انداز سر راه ملت ایران ایجاد نمی‌شد، اکنون وضعیت کشور در داخل و خارج در آستانه بالاتری قرار می‌گرفت.

لطمه به کشور با انواع ترورها، کارشکنی‌ها، تحریم‌ها، تهاجمات فکری و فرهنگی گوناگون همه با هم در کنار جنگ روانی و رسانه‌ای مهیبی که از بدو پیروزی انقلاب به ملت ایران تحمیل شده و می‌شود تنها نوک کوه یخی است که می‌بینیم؛ اما از برکت استقامت ایرانیان، امروز صدای انقلاب اسلامی را از حلقوم هر نژاد و رنگ و منطقه‌ای می‌شنویم به طوریکه رفتار بسیاری از نیرو‌های مقاومت، خاطرات انقلابی ملت ایران را زنده می‌کند.

صدور تکوینی انقلاب اسلامی در میان ملت‌های جهان به مثابه همان «ان تنصر الله ینصرکم» است که چونان بازوان قوی جبهه حق، راهبرد هزار خنجر و هزار زخمی را که دشمنی می‌خواست علیه انقلاب اسلامی اعمال کند، بر ضد جبهه ظلم اعمال کرده است و بامید خدا در همین مسیر، حزب الله به عنوان یکی از اقطاب قدرت، خود را به زورمندان زرمند در جهان تحمیل خواهد کرد.

انتهای پیام/ ۱۱۲

نظر شما
پربیننده ها