پنتاگون: تغییری در وضعیت نیروهای آمریکایی در منطقه وجود ندارد

معاون سخنگوی پنتاگون روز یکشنبه گفت که تغییری در وضعیت یا سطح نیرو‌های آمریکایی در منطقه وجود ندارد.
کد خبر: ۶۴۹۲۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۳ - 04February 2024
پنتاگون: تغییری در وضعیت نیروهای آمریکایی در منطقه وجود نداردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، معاون سخنگوی پنتاگون روز یکشنبه گفت که آمریکا باقی ماندن اسرائیل در غزه را تایید نمی‌کند.
 
وی که با ان‌بی‌سی مصاحبه می‌کرد، گفت: «آمریکا خواستار دولت منتخب دموکراتیکی است که کنترل غزه را در دست بگیرد».
 
این مقام پنتاگون اضافه کرد: «هیچ تغییری در وضعیت یا سطح نیروهایمان در منطقه وجود ندارد و معتقدیم که حملات‌مان آثار خوبی در تضعیف قدرت گروه‌های مسلح داشته است».
 
از سوی دیگر وزارت دفاع آمریکا شامگاه شنبه اعلام کرد: «اطمینان داریم که توانسته‌ایم اکثر اهداف را بزنیم و به موفقیت مورد نظر دست یافتیم».
 
بامداد شنبه بود که ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) در بیانیه‌ای اعلام کرد در واکنش به کشته شدن سه نظامی خود در حمله یکشنبه به پایگاه «برج-۲۲» در مرز سوریه و اردن حملاتی را به مواضع "گروه‌های تحت حمایت ایران" در عراق و سوریه انجام داده است.
 
سنتکام اعلام کرد که ساعت ۱۶ به وقت منطقه زمانی شرقی به بیش از ۸۵ نقطه در خاک عراق و سوریه حمله کرده و در حمله به این مواضع از هواپیما‌های متعدد از جمله بمب‌افکن‌های دوربرد که از ایالات متحده پرواز کردند، استفاده شده است. 
 
دولت عراق این اقدام را «تجاوز جدید» آمریکا به حاکمیت این کشور خواند و اعلام کرد طی این حمله منطقه‌های «عکاشات» و «القائم» در غرب عراق و چند نقطه غیرنظامی در مجاورت این مناطق توسط جنگنده‌های آمریکایی هدف قرار گرفته است.
 
براساس بیانیه دولت عراق، در پی این حمله، ۱۶ نفر از جمله چند غیرنظامی شهید و همچنین ۲۵ نفر دیگر مجروح شده‌اند و به برخی ساختمان‌های مسکونی و اموال شخصی مردم خسارت وارد شده است.
 
دولت عراق در عین حال تاکید کرد که آمریکا به دنبال این حمله سعی داشته افکار عمومی را گمراه کند و مدعی شده که دولت این کشور پیش از تجاوز به خاک عراق، هماهنگی‌های قبلی با بغداد انجام داده است که دولت عراق این اقدام را «گمراه‌سازی اذهان عمومی بین‌المللی و شانه خالی کردن از بار مسئولیت حقوقی این جنایت» قلمداد کرد.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار