دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر:

افزایش کشف مواد مخدر/ ساماندهی معتادان متجاهر موجب افزایش احساس امنیت در جامعه می‌شود

مؤمنی با بیان اینکه رشد مصرف مواد مخدر کاهش پیدا کرده است، گفت: ساماندهی معتادان متجاهر نقش مؤثری در افزایش احساس امنیت در جامعه دارد.
کد خبر: ۶۴۹۳۸۴
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۰ - 05February 2024

سردار مومنیبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «اسکندر مؤمنی» دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر در همایش تخصصی رؤسای پلیس مبارزه مواد مخدر سراسر کشور، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به‌ویژه حدود چهار هزار شهید عرصه مبارزه با مواد مخدر، اظهار داشت: آرامش و امنیت امروز را مدیون جانفشانی شهدا هستیم.

مؤمنی افزود: از همه شما عزیزان که در عرصه مبارزه با مواد مخدر در حال مجاهدت و تلاش هستید به‌خصوص فرمانده کل انتظامی کشور سردار «رادان» که انصافاً در حوزه‌های راهبردی، میدانی و عملیاتی تحول ایجاد کرده، صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنم.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر در ادامه گفت: عموماً بیشتر کشفیات در خطوط مرزی صورت می‌گیرد که این موضوع خود نشان‌دهنده تدوین و اجرای برنامه‌ریزی مناسب و درست فراجا است.

این مقام مسؤول با بیان اینکه تولید و قاچاق مواد مخدر در سطح بین‌الملل به ویژه در فضای مجازی افزایش چشمگیری داشته است، عنوان کرد: در سال ۲۰۲۳ الگوی مصرف مواد مخدر تغییر داشته و به سمت صنعتی افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: خبر خوب اینکه بر اساس جدیدترین آمار‌ها در داخل کشور آهنگ رشد مصرف مواد مخدر (اعتیاد) کاهش پیدا کرده است؛ اما باید مراقبت‌ها در زمینه مبارزه همه‌جانبه با مواد مخدر با بهره‌مندی از تمام ظرفیت‌ها افزایش یابد.

مؤمنی افزود: خوشبختانه با توجه به اقدامات انجام‌شده در زمینه با مبارزه با مواد مخدر شاهد افزایش کشف، انسداد و هزینه ورود مواد مخدر هستیم؛ هرچند این امر باعث شده از مرز‌های زمینی به سوی دریایی تغییر یابد که تفاهم‌نامه‌هایی با نیروی دریایی، ارتش، سپاه و... در این زمینه برای کمک به مجموعه انتظامی صورت گرفته و یا در حال انجام است.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر  با بیان اینکه اقدامات بسیار خوبی در زمینه جمع‌آوری معتادان متجاهر صورت گرفته و شرایط از قبل بهتر شده است، گفت: به هر حال اجرای طرح ساماندهی معتادان متجاهر با وجود اینکه وظیفه فراجا نیست، نشان‌دهنده اهتمام جدی و مسئولیت‌پذیری بالای پلیس بوده و جمع‌آوری معتادان متجاهر نقش مؤثری در افزایش احساس امنیت در جامعه دارد.

وی با تأکید بر اینکه درخصوص مبارزه با مواد مخدر افزایش خطرپذیری برای خرده‌فروشان باید به حداکثر برسد، ادامه داد: رایزنی‌هایی در این‌باره با دستگاه قضا صورت گرفته تا بازدارندگی به حداکثر ممکن برسد.

مؤمنی ضمن قدردانی مجدد از اقدامات همکاران و همرزمان به‌ویژه سردار «کاکاوند» رئیس پلیس مبارزه با مخدر فراجا، خاطرنشان کرد: افتخار می‌کنم که با شما عزیزان گرانقدر هم‌سنگر هستم. ان‌شاءالله با افزایش تعاملات در آینده شاهد اقدامات فزاینده درخصوص مبارزه با مواد مخدر باشیم.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار