در دیدار استاندار گیلان؛

دریادار ایرانی: حفاظت از کشتی‌های تجاری از مأموریت‌های نیروی دریایی ارتش است

فرمانده نیروی دریایی ارتش حفاظت از کشتی‌های تجاری را از مأموریت‌های این نیرو برشمرد و گفت: بر اساس سیاست‌های کلی توسعه دریامحور، وظیفه تأمین امنیت دریایی را بر عهده داریم.
کد خبر: ۶۴۹۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۱ - 05February 2024

دریادار ایرانیبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر دریادار «شهرام ایرانی» فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران عصر امروز در دیدار «اسدالله عباسی» استاندار گیلان در مرکز آموزش تخصصی علوم و فنون دریایی باقرالعلوم علیه السلام رشت، یکی از اهداف این نیرو را حفاظت از کشتی‌های تجاری ایران دانست و اظهار داشت: زمانی که ناوگروه ۸۶ در مأموریت بود، ما به طور هم‌زمان در غرب و شرق اقیانوس هند حضور جدی داشتیم و هم‌زمان سه ناوگروه ما در حال تأمین امنیت و برقراری اسکورت و امنیت خطوط کشتیرانی و نفت‌کش‌ها بودند.

دریادار ایرانی با اشاره به حضور نیروی دریایی ارتش در آب‌های آزاد جهان گفت: ما تقریباً در این دوره در محور‌های مواصلاتی و نزدیک به کشورمان از جمله اقیانوس هند، خلیج عدن و دریای سرخ در غرب و تنگه مالاکا در شرق و سواحل جنوبی یا شمالی اقیانوس هند بنا به نیاز، برای تأمین امنیت حضور داشتیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریامحور از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی در سه حوزه عنوان کرد: یک بخش، آموزش است که دریانورد‌ها آمادگی حضور موفق و فعالیت را داشته باشند؛ بخش دیگر، صنعت است که باید پای کار بیاید و در حوزه ساخت و تعمیر، ورود پیدا کند که خود این امر در کرانه، پس‌کرانه و پسا پس‌کرانه آورده دارد و محور مهم دیگر، امنیت دریایی است که بر عهده ما است.

نیروی دریایی ارتش باعث اقتدار انقلاب اسلامی شده است

استاندار گیلان نیز در این دیدار با بیان اینکه نیروی دریایی با بهره‌گیری از منویات مقام معظم رهبری باعث اقتدار انقلاب اسلامی در عرصه دریا شده است، گفت: سپاه و ارتش نقش مهمی در ایجاد امنیت در مرز‌های دریایی و خاکی جمهوری اسلامی داشته و با حضور مقتدرانه خود در دریا باعث استحکام نظام مقدس جمهوری اسلامی شدند.

عباسی با قدردانی از قدرت بی نظیر نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف بیان کرد: از منظر و دیدگاه رهبر معظم انقلاب برخورداری از دریا‌ها و اقیانوس‌ها از ذخایر و منابع ارزشمند محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم توجه به حفظ اقتدار جمهوری اسلامی در عرصه دریا خاطرنشان کرد: دشمن همواره با برخی تحرکات خود سعی در برهم زدن امنیت در خلیج فارس را دارد، ولی آنان بدانند که دلاورمردان نیروی دریایی ارتش و سپاه اجازه خودنمایی به آنان نخواهند داد.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار