در آئین اهدای نشان فداکاری به خانواده‌های ایثارگران نهاجا؛

فرمانده نیروی هوایی ارتش: لزوم بازگویی حماسه‌های دفاع مقدس به نسل امروز/ دفاع مقدس هویت ملی و سند مظلومیت ملت ایران است

امیر سرتیپ واحدی گفت: باید حماسه‌های دوران دفاع مقدس برای نسل جدید بازگو شود تا بدانند چگونه جوانان این سرزمین در دوران جنگ تحمیلی از آب و خاک جمهوری اسلامی ایران محافظت کردند و دشمن را شکست دادند.
کد خبر: ۶۴۹۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶ - 06February 2024

فرمانده نیروی هوایی ارتشبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ خلبان «حمید واحدی» فرمانده نیروی هوایی ارتش در آئین اعطای نشان فداکاری به خانواده‌های ایثارگران نهاجا که در دانشگاه علوم و فنون شهید ستاری برگزار شد، ضمن عرض تبریک ایام‌الله دهه مبارک فجر و روز نیروی هوایی، اظهار داشت: در ابتدای جنگ تحمیلی به دلیل یک غفلت راهبردی، بخش‌هایی از خوزستان را از دست دادیم؛ البته قطعاً جنگ امروز که در قالب جنگ ترکیبی علیه کشور در حال وقوع است، به مراتب پیچیده‌تر از جنگ تحمیلی در سال ۱۳۵۹ است.

امیر سرتیپ واحدی ادامه داد: دشمن در جنگ ترکیبی در صدد استفاده از غفلت‌های راهبردی مجدد ما و فتح خاکریز اعتقادی و نهاد امیدبخش جامعه است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش بیان کرد: خاکریز‌ها باز هم به حماسه‌آفرینی شما پیشکسوتان عزیز در جبهه جهاد تبیین نیازمند است. بیان خاطرات، ثبت و ضبط آن‌ها و تشریح نقش نیروی هوایی در دفاع مقدس یک ضرورت غیرقابل اغماض است.

وی با تأکید بر اینکه دفاع مقدس بخشی از تاریخ مقاومت، هویت ملی و در عین حال مظلومیت ما است، گفت: ما در جنگ هشت ساله برای تسلیم نشدن در برابر همه ظرفیت‌های استکبار جهانی از جمله ظرفیت‌های تسلیحاتی، سیاسی، تبلیغاتی و رسانه‌ای ایستادگی کردیم. 

امیر واحدی عنوان کرد: اوج مظلومیت ما در همین بخش تبلیغات و رسانه است؛ فداکاری‌های تاریخ‌ساز خلبانان و کارکنان فنی نیروی هوایی در طول دفاع مقدس به‌ویژه در سال‌های ابتدایی جنگ به دلیل ماهیت و نوع مأموریت‌های این نیرو تا به امروز در میان جامعه گم شده است.

فرمانده نهاجا افزود: با مطالعه تاریخ نیروی هوایی با اسطوره‌هایی مواجه می‌شویم که اسمشان در آسمان شناخته شده‌تر از زمین است. دفاع مقدس نمونه بارز اقدام به‌هنگام و پاسخگویی به تحرکات دشمن است؛ لذا این فرصت‌شناسی را از مکتب درس‌آموز عاشورا آموختیم.

وی اضافه کرد: این اتفاق بار‌ها در دوره‌های مختلف تاریخ معاصر تکرار شده و نیروی هوایی این فرصت‌شناسی را به درستی آموخته و در بزنگاه‌ها حضور به‌موقع پیدا کرده است.

امیر واحدی یادآور شد: بیعت تاریخی همافران با امام خمینی (ره) در ۱۹ بهمن‌ماه سال ۵۷، اولین پاسخ به دشمن در ۳۱ شهریور سال ۵۹، عملیات «کمان ۹۹» در اوایل مهرماه سال ۵۹، و اقدامات فرماندهان نیروی هوایی ارتش از جمله شهید عباس دوران نمونه‌های بارز حضور به‌هنگام در صحنه‌های نبرد است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش عنوان کرد: به اعتبار همین افتخارآفرینان فرماندهی معظم کل قوا فرمودند که هیچ زبان انتقادگر و زبان وسوسه‌انگیز نتوانست نیروی هوایی را مورد اعتراض قرار داده و به کار او انتقاد کند.

وی با بیان اینکه یکی از وقایع غفلت راهبردی در جنگ ترکیبی فراموش کردن حماسه‌آفرینان است، گفت: باید حماسه‌ها برای نسل جدید بازگو شود تا بدانند چگونه جوانان این سرزمین در دوران جنگ تحمیلی از آب و خاک جمهوری اسلامی ایران محافظت کردند و دشمن را شکست دادند.

امیر واحدی در پایان تأکید کرد: اهدای نشان فداکاری و جوانمردی به تدبیر فرماندهی کل ارتش به حماسه‌آفرینان این نیرو، مهر تأکید بر زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره مجاهدت‌های شهیدان زنده این سرزمین است.

 انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار