تفاهم‌نامه طرح گسترش یادمان شهید گمنام شهرستان خواف امضا شد

تفاهم‌نامه طرح گسترش محوطه یادمان «شهید گمنام» و مزار «شهید ابراهیم زکی» شهرستان خواف؛ به امضای مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی و رئیس هیئت مدیره شرکت توس مسیر رسید.
کد خبر: ۶۴۹۵۸۷
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۳ - 06February 2024

تفاهم‌نامه طرح گسترش یادمان «شهید گمنام» در شهرستان خواف؛ توسط اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی و شرکت توس مسیر به امضا رسیدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان خراسان رضوی، تفاهم‌نامه طرح گسترش محوطه یادمان شهید گمنام و مزار شهید «ابراهیم زکی» شهید گمنام تازه شناسایی شده در شهرستان خواف؛ به امضای سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی و «الهه عرفانیان پیوندی طوسی» رئیس هیئت مدیره شرکت توس مسیر رسید.

بر اساس این تفاهم‌نامه مشترک قرار است طرح جامع محوطه یادمان شهدا، از مزار شهیدان تا حاشیه جاده خواف به سمت تایباد، توسط شرکت توس مسیر گسترش پیدا کند و بر اساس طراحی‌های پیش‌بنی شده، مسیر‌های پیاده‌روی، ماشین‌رو، پارکینگ خودرو و همچنین سالن آمفی تئاتر و تجمعات برای این مکان احداث شوند. بر اساس چشم‌اندازمدنظر، این مکان قرار است در بلندمدت، به مکانی برای استراحت زائران و مسافران تبدیل شود.

طرح گسترش محوطه یادمان «شهید گمنام» و مزار شهید «ابراهیم زکی» بر مبنای پیش‌بینی‌های صورت گرفته؛ طی دو مرحله به بهره‌برداری می‌رسد؛ که بر این اساس، ۷۰ درصد از کار در مرحله اول، معطوف به ساخت محوطه یادمان شهیدان است و ۳۰ درصد باقی کار صرف ساختن بنا‌های ذکر شده در این محل خواهد شد. تمام تلاش‌ها طراحان این یادمان بر این بوده که این مکان در آینده به یک قطب فرهنگی در شهرستان خواف تبدیل شود و یادآور مفاهیم فرهنگی، انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس، ایثارگری و شهادت باشد.

شهرستان خواف دارای ۱۱۲ شهید است و با این دو شهید در این مکان؛ تعدادشان به ۱۱۴ شهید می‌رسد، که با توجه به تقارن تعداد این شهدا با سوره‌های قرآن، ۱۱۴ طرح یادبود از شهدای خواف در این یادمان، بنا خواهد شد.

با توجه به ظرفیت‌های موجود در شهرستان خواف؛ پیش‌بینی می‌شود که این یادمان، ظرف مدت یک سال به اتمام و بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار