بیروت سفیر انگلیس را احضار کرد

پس از اینکه وزیر خارجه انگلیس در راستای رفع نگرانی‌های صهیونیست‌ها به لبنان سفر و پیشنهاد‌هایی در حمایت از تل‌آویو مطرح کرده بود، وزیر خارجه بیروت، سفیر لندن را امروز احضار کرد و یادداشت اعتراضی به وی داد.
کد خبر: ۶۴۹۶۵۹
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۳ - 06February 2024

بیروت سفیر انگلیس را احضار کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، عبدالله بوحبیب وزیر امور خارجه لبنان بعد از ظهر امروز سه‌شنبه «همیش کاول» سفیر انگلیس در بیروت را احضار کرد و یادداشت اعتراضی به وی داد.

منابع لبنانی می‌گویند که علت این یادداشت اعتراضی، سفر دیوید کامرون وزیر خارجه انگلیس به بیروت بوده است. کامرون هفته پیش به لبنان سفر و با مسئولان لبنانی دیدار کرد.

وی در این دیدار، پیشنهاد‌هایی به طرف لبنانی داده بود که هدف از آن، تأمین امنیت برای رژیم صهیونیستی است. روزنامه الاخبار گزارش داد که کامرون مسئله برج‌ها و نقاط دیدبانی مرزی را مطرح کرده بود.

وزیر خارجه انگلیس به مسئولان لبنانی گفته بود که برج‌های دیدبانی که لبنان قصد دارد در مرز‌های خود با فلسطین اشغالی بسازد، باید توسط نیرو‌های بین‌المللی ساخته شود. پیش از این، منابع آگاه گفته بودند که صهیونیست‌ها به شدت نگران این برج‌ها هستند و کامرون هم برای رفع نگرانی آنان، عازم لبنان شده بود.

به گزارش این روزنامه، پیشنهاد انگلیس مستلزم اعلام آتش‌بس از سوی حزب الله و رژیم صهیونیستی، جمع کردن تجهیزات نظامی از مرز‌ها و ترسیم نقشه مرزی از رأس الناقوره تا مزارع شبعا.

بنا بر این گزارش، کامرون قصد دارد این برج‌ها در دو طرف مرز‌ها ساخته شود و تحت نظارت نیرو‌های بین‌المللی قرار داشته باشد. در واقع وزیر خارجه انگلیس در تلاش است از وجود هر گونه تجهیزات نظامی در عمق لبنان اطلاع داشته باشد.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار