برگزاری گفت‌وگوهای جدید آتش‌بس در نوار غزه

مقام مصری از برگزاری گفت‌وگوهای آتش‌بس در نوار غزه در روز پنجشنبه سخن گفت.
کد خبر: ۶۵۰۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۹ - 07February 2024

برگزاری گفت‌وگوهای جدید آتش‌بس در نوار غزهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، یک مقام مصری از برگزاری دور جدید گفت‌وگوها برای برقراری آتش‌بس در نوار غزه خبر داد.

خبرگزاری فرانسه با انتشار این خبر به نقل از یک مقام مصری اعلام کرد که این گفت‌وگوها فردا پنجشنبه با نظارت مصر و قطر در قاهره پایتخت مصر برگزار خواهد شد.

کمی پیش‌تر نیز یکی از مقامات بلندپایه دولت آمریکا در گفت‌وگو با «ان بی سی» پاسخ حماس به چارچوب پیشنهادی توافق آتش‌بس را به طور کلی یکپارچه و مثبت ارزیابی کرد. این مقام دولت بایدن گفت: امکان دستیابی به توافق آتش‌بس در فاصله زمانی نزدیک وجود دارد و امیدواریم که این موضوع طی ۲ هفته آینده به وقوع بپیوندد.

گفتنی است شب گذشته جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس با صدور بیانیه‌ای از ارائه پاسخ خود به طرح پیشنهادی آتش‌بس در غزه خبر داد. حماس اعلام کرد: جنبش حماس با این پیشنهاد برخورد مثبت داشت، به صورتی که برقراری آتش‌بس فراگیر و کامل در غزه و پایان حمله به ملت ما را در بر بگیرد.

این جنبش تاکید کرد: کمی پیش‌تر جنبش حماس پس از مشورت با اعضای ارشد این جنبش و گروه‌های مقاومت پاسخ خود به چارچوب توافق را به برادرانمان در قطر و مصر ارائه داد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار