واکنش سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق به ترور الساعدی

سخنگوی فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق به حمله اخیر آمریکا به بغداد واکنش نشان داد.
کد خبر: ۶۵۰۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳ - 08February 2024

واکنش سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق به ترور الساعدیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، یحیی رسول، سخنگوی فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق به حمله اخیر آمریکا به بغداد واکنش نشان داد.

وی گفت: نیرو‌های آمریکایی به صورت غیر مسئولانه هرگونه اقدامی که منجر به از بین رفتن تفاهمات و آغاز گفت‌وگوی دوجانبه می‌شود را انجام می‌دهند. آن‌ها از طریق یک حمله هوایی به مرکز یک محله مسکونی در بغداد بی توجه به جان شهروندان غیرنظامی و قوانین بین المللی، به صورت واضح عملیات ترور انجام دادند.

سخنگوی فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق تاکید کرد: آمریکا با این اقدام، صلح در جامعه را به خطر می‌اندازد و حاکمیت عراق را نقض می‌کند و جان مردم عراق را به خطر می‌اندازد و خطرناک‌تر از آن این است که ائتلاف بین المللی کاملاً از دلایل و اهدافی که برای آن در عراق حضور دارد، فراتر می‌رود. این روند موجب می‌شود، دولت عراق بیش از هر زمان، به سمت پایان ماموریت این ائتلاف که به عامل بی ثباتی در عراق تبدیل شده و عراق را به کشاندن به سمت چرخه درگیری تهدید می‌کند، حرکت کند.

وی بیان کرد: نیرو‌های مسلح نیز تنها می‌توانند به وظایف خود براساس قانون اساسی مبنی بر حفظ امنیت عراقی‌ها و خاک عراق از هرگونه تهدید عمل کنند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار