به همت جشنواره هنر مقاومت؛

نمایشگاه آثار ایرانی در غزه افتتاح شد

50 اثر از کارهای هنرمندان ایرانی در قالب سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت در معرض دید علاقمندان قرار گرفت.
کد خبر: ۶۵۰۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۹ - 20November 2013

نمایشگاه آثار ایرانی در غزه افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، نمایشگاه آثار هنرمندان ایرانی با موضوع مقاومت روز 27 آبان ماه در میان استقبال پر شور هنرمندان در غزه افتتاح شد. دراین نمایشگاه 50 اثر از کارهای هنرمندان ایرانی در قالب سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت در معرض دید علاقمندان قرار گرفت.

حبیب ا… صادقی دبیر کل سومین جشنواره جهانی مقاومت درباره برپایی این نمایشگاه در غزه اظهار داشت: به دلیل محاصره غزه امکان حضور مستقیم در این مکان وجود نداشت بنابراین تصمیم گرفتیم که این نمایشگاه را در غزه برپا کنیم و از این طریق پیام همراهیمان را به گوش مردم غزه برسانیم.

وی افزود: هنر تنها برای بیان زیباییها به کار میرود و مقاومت یکی از زیباترین واژهها و مفاهیم عصر حاضراست. هنرمندان ایرانی به دلیل اینکه با مفاهیمی مثل شهادت و ایثار و مقاومت زندگی کردهاند به خوبی میتوانند مظلومیت مردم غزه و شهامت و مقاومتشان را به تصویر بکشند، به دلیل تجربه عمیق هنرمندان ما در این حوزه ها به طور حتم آثارشان ماندگار خواهند شد.

صادقی اذعان کرد: بزرگترین سرمایهای که خداوند در اختیار یک هنرمند گذاشته  تفکر و خیال است. هنرمند میتواند آنچه که در ذهن دارد را به دیگران انتقال دهد و از این طریق مخاطبان را در آرزوهای خود شریک کند.

وی تاکید کرد: در جشنواره جهانی هنر مقاومت آثار فاخری را از هنرمندان ایرانی و جهان اسلام شاهد خواهیم بود، امیدوارم که سالهای آینده بتوانیم این آثار را در سرزمین غزه نیز به نمایش بگذاریم.

دبیر سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت تصریح کرد: خداوند در قرآن وعده داده است که به پیروانش و ستمدیدگان یاری میرساند، مردم غزه در حال حاضر مورد ظلم و ستم هستند اما به طور حتم طبق وعدهای که خداوند داده است در آیندهای نزدیک پیروز خواهند شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار