در گفت‌وگو با دفاع‌پرس؛

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی: ناکامی دوگانه معیشت و استقلال در تضعیف ایران/ عبور جمهوری اسلامی از چالش‌های دشوار، کلیدواژه رسیدن به قله است

سردار یوسفعلی‌زاده گفت: ویژگی صعود به قله، عبور از گردنه‌های پر پیچ و خم است؛ بر همین اساس امت‌ حزب‌الله در طول ۴۵ سال حیات انقلاب اسلامی در عرصه انقلابی‌گری و جهادی از گردنه‌های دشواری عبور کرده و امروز هم بحمدالله چشم‌اندازی که برای رسیدن به اهداف ترسیم کرده، بلند است.
کد خبر: ۶۵۰۳۶۴
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴ - 10February 2024

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی: ناکامی دوگانه معیشت و استقلال در تضعیف ایران/ عبور جمهوری اسلامی از چالش‌های دشوار، کلیدواژه رسیدن به قله استسردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در مشهد اظهار داشت: در تحلیل شرایط کشور در حوزه‌های مختلف، دیدگاه‌های گوناگونی وجود دارد اما آنچه مسلم است حقایق صحنه غیر قابل کتمان و اغماض است.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی با بینشی عمیق نزدیکی مردم به قله‌ها را نوید می‌دهند، افزود: ویژگی صعود به قله، عبور از جاده‌ها و گردنه‌های پر پیچ و خم است؛ بر همین اساس امت حزب‌الله در طول ۴۵ سال حیات انقلاب اسلامی در عرصه انقلابی‌گری و جهادی از گردنه‌های دشواری عبور کرده و امروز هم بحمدالله چشم‌اندازی که برای رسیدن به اهداف ترسیم شده، بلند است.

این مقام مسئول ادامه داد: تا چندی قبل نظام سلطه وقتی از ایران صحبت می‌کرد مدعی بود که همه گزینه‌ها روی میز است اما حالا وقتی صحبت از جمهوری اسلامی می‌شود، می‌گویند ما قصد توسعه جنگ با ایران را نداریم یا ملتمسانه از این کشور می‌خواهد که به کشورهای محور مقاومت توصیه کند که به مقرهای آن‌ها حمله‌ای نشود. اگر چه جمهوری اسلامی اعلام کرده که فرماندهی جبهه مقاومت را بر عهده ندارد اما نفوذ معنویش غیرقابل انکار است و این خود، برای چنین نظامی یک مؤلفه قدرت محسوب می‌شود. این اقتدار بین‌المللی از قرائن رسیدن به قله است یعنی جمهوری اسلامی به مرحله‌ای رسیده که هم دشمنانش قادر به تهدید نیستند و هم به قدرت بازدارندگی دست پیدا کرده است.

دستیابی نظام مقدس جمهوری اسلامی به استحکام سیاسی

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی تصریح کرد: در عرصه سیاسی دشمنان با طرح‌ریزی توطئه‌های مختلف به دنبال فتنه‌انگیزی هستند که آخرین آن‌ها فتنه سال ۱۴۰۱ بود. امروز نظام سیاسی و حکمرانی در جمهوری اسلامی به مرحله‌ای از استحکام و اقتدار رسیده که نه تنها ایادی دشمن در داخل کارآمدی ندارند، بلکه هیمنه نظام سلطه هم درهم شکسته شده است و حرکت پرشتاب انقلاب اسلامی بدون توقف‌ ادامه دارد و جمهوری اسلامی اهداف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و نظامی خود را دنبال می‌کند.

یوسفعلی‌زاده با اشاره به درپیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری گفت: مردم در کمال آرامش به دنبال انتخاب اصلح و متولیان برگزاری انتخابات نیز برای حضور حداکثری مردم در این جهاد سیاسی در حال تلاش هستند. هر یک به دنبال به انجام رساندن رسالت خود هستند که این آرامش عمومی نشان از آن دارد که جامعه از بسیاری از تهدیدها و شیطنت‌های دشمنان که با هدف ایجاد عدم تعادل در جامعه بوده، عبور کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به چالش‌های موجود در عرصه‌های اقتصادی کشور، بیان داشت: اگرچه ایران اسلامی در عرصه اقتصادی هنوز درگیر مسائل ناشی از تحریم‌ها است و از جنگ‌افروزی‌ها، نارسایی‌ها و ضعف مدیریت‌ها عبور نکرده اما کمتر کسی است که از جایگاه اقتصادی جمهوری اسلامی در بین کشورهای دنیا بی‌خبر باشد. مؤلفه‌های قدرت اقتصادی جمهوری اسلامی بسیار بالا است چراکه از ذخایر استراتژیک برخوردار است و این قابلیت را دارد که در عرصه اقتصادی نیازمندی‌های خود را در داخل تامین کند و محتاج بیگانگان نباشد.

این مقام مسئول تاکید کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی؛ دوگانه معیشت و استقلال باید جمهوری اسلامی را به اغتشاش می‌کشید و یا تحریم‌های فلج‌کننده دشمنان بایستی نظام مقدس جمهوری اسلامی را به زانو درمی‌آورد اما امروز به کوری چشم دشمنان، ایران قدرتمندتر از همیشه در صحنه حضور دارد و این از قرائن نزدیکی به قله است.

ایران از ائتلاف‌سازی هراسی ندارد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی یادآور شد: پیشرفت‌های ایران اسلامی در حوزه دفاعی و امنیتی بدیهی و روشن است. همه ابرقدرت‌های دنیا امروز به این نتیجه رسیده‌اند که جمهوری اسلامی از ائتلاف‌سازی و حضور نظام سلطه در منطقه هراسی ندارد، ضمن اینکه به هر آنچه در منطقه غرب آسیا خواسته‌اند، دست پیدا نکرده‌اند اما جمهوری اسلامی به خواست خدا به هر آنچه خواسته دست پیدا کرده که این جایگاه از شواهد و قرائن نزدیکی به قله است.

یوسفعلی‌زاده تاکید کرد: امروز جایگاه و رتبه علمی جمهوری اسلامی در بین کشورهای مطرح دنیا تک رقمی است و در موضوعات مختلف نیز ایران در لبه‌های دانش حرکت می‌کند که این هم حکایت از رسیدن کشور به قله دارد.

وی ابراز داشت: بحمدالله با پاسداری و صیانت از نظام مقدس جمهوری اسلامی، اندیشه انقلاب صادر شده که شکل‌گیری و گسترش جبهه مقاومت در منطقه نتیجه صدور آن است. آزادیخواهان عالم آموخته‌اند که اگر بخواهند آزاد و مستقل باشند باید همواره لباس رزم به تن داشته و به دشمن باج ندهند که این مطلب نشانگر آن است که انقلاب اسلامی ضمن موفقیت در عرصه‌های داخلی توانسته به اهداف بین‌المللی خود نیز دست پیدا کند.

این مقام مسئول با اشاره به صدور بیانیه گام دوم انقلاب توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، تصریح کرد: معظم له در زمان صدور این بیانیه، رسیدن به کمال را در چله اول با عبور از بسیاری از تهدیدات و سختی‌ها یادآور شدند اما این حرکت امروز در چله دوم شتاب بیشتری گرفته است و قطعاً میزان سرعت و توان پیمودن در مسیر چله دوم انقلاب قوی‌تر و بالاتر از چله اول است.

پیشرفت‌های جمهوری اسلامی در ۲۰۰ ساله اخیر بیسابقه است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی عنوان داشت: اگر کسی اهل مقایسه باشد و شرایط جمهوری اسلامی در ۱۰ سال گذشته را با شرایط امروز مورد بررسی و تطبیق قرار دهد متوجه خواهد شد که امروز حضور ورزشکاران نوجوان و جوان، به نمایندگی از جمهوری اسلامی در میادین مختلف ورزشی و کسب افتخارات جهانی نسبت به سال‌های گذشته تفاوت‌های چشمگیری داشته که این حضور موجب چشم روشنی مردم ایران شده است.

یوسفعلی‌زاده افزود: نقش‌آفرینی دانشمندان و مخترعین در حوزه‌های مختلف در سطوح ملی و بین‌المللی به جریان توفنده‌ای تبدیل شده و راه‌های پیشرفت‌ در عرصه‌های مختلف علمی پیش روی ملت ایران اسلامی گشوده شده است. برای نمونه ساخت موشک هایپرسونیک و نقطه‌زن فتاح، ساخت ناو اقیانوس‌پیما و پرتاب ماهواره به فضا که همه با بهره‌گیری از دانش متخصصین متعهد و انقلابی در داخل تولید شده‌اند از جمله موفقیت‌های جمهوری اسلامی در این عرصه است و ایران را به جایگاهی رسانده که در طول ۲۰۰ ساله اخیر بی‌سابقه بوده است.

وی گفت: امروز جمهوری اسلامی به مرتبه‌ای از خلاقیت در حوزه‌های اقتصادی، صنعتی و علمی دست پیدا کرده است که دشمنان قسم خورده‌اش، به اقتدار چنین حکومتی معترف هستند و این قدرت را پذیرفته‌اند. در همین راستا با جمهوری اسلامی در شرایطی برابر گفت‌وگو می‌کنند و به عضویت پیمانی همچون پیمان شانگهای درمی‌آیند که این موضوع از قرائن رسیدن به قله است.

این مقام مسئول ادامه داد: امروز جمهوری اسلامی در عرصه بین‌المللی هویت دارد و کسی به خود اجازه نمی‌دهد که حضور ایران را در معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی نادیده بگیرد؛ بر همین اساس به دولت و حکومتی اجازه دخالت در امور خود را در حوزه‌های مختلف نمی‌دهد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی ابراز داشت: ان‌شاءالله رسیدن ملت ایران به قله که توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی بشارت داده شده و برخواسته از تحلیل دقیق و عمیق مبتنی بر معارف دینی معظم له است در سایه اقتدار و شوکت نظام مقدس جمهوری اسلامی تحقق پیدا کند تا موفقیت‌های ایران اسلامی در عرصه‌های بین‌المللی و منطقه‌ای مضاعف ‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار