دبیر کل اتحادیه عرب:

کوچاندن فلسطینیان را نمی‌پذیریم

ابوالغیط نسبت به قصد رژیم صهیونیستی در رابطه با حمله به رفح واکنش نشان داد.
کد خبر: ۶۵۰۵۵۳
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۹ - 10February 2024
کوچاندن فلسطینیان را نمی‌پذیریمبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «احمد ابوالغیط» دبیر کل اتحادیه عرب به اظهارات مقامات رژیم صهیونیستی در خصوص قصد این رژیم برای حمله به رفح واکنش نشان داد.
 
دبیرکل اتحادیه عرب گفت: نیت اشغالگران را برای تحمیل آوارگی به صدها هزار فلسطینی که به رفح به عنوان آخرین پناهگاه خود پناه آورده‌اند، نمی‌پذیریم.
 
ابوالغیط در ادامه با اشاره به تبعات و پیامدهای این اقدام رژیم صهیونیستی افزود: این اقدام ثبات منطقه را تهدید می‌کند.
 
پیش از این نیز قطر، عربستان، عراق و اردن نسبت به تهدیدهای رژیم صهیونیستی در مورد حمله به رفح واکنش نشان داده بودند.
 
وزارت خارجه قطر در این خصوص بیان کرد: تهدیدهای اسرائیل در رابطه با یورش به شهر رفح را به شدت محکوم می‌کنیم. ما نسبت به فاجعه بشری در رفح که به پناهگاه صدها هزار آواره مبدل شده است هشدار می‌دهیم.
 
وزارت خارجه عربستان نیز در بیانیه خود در این باره اعلام کرد: نسبت به پیامدهای خطرناک یورش و حمله به شهر رفح در نوار غزه که آخرین پناهگاه صدها هزار پناهنده غیرنظامی است که حمله‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی آنها را آواره کرد به شدت هشدار می‌دهیم.
 
وزارت خارجه اردن نیز درباره حمله نظامی اشغالگران به رفح که شمار زیادی از آوارگان فلسطینی در آن حضور دارند به شدت هشدار داد. در بیانیه وزارت خارجه اردن آمده است: تاکید می‌کنیم که شورای امنیت باید به مسوولیت خود جهت ممانعت از وخامت اوضاع و برقراری فوری آتش بس عمل کند.
 
وزارت خارجه عراق نیز با صدور بیانیه‌ای نگرانی شدید این کشور را از اخبار منتشرشده درباره احتمال حمله رژیم صهیونیستی به رفح ابراز کرد.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار