تظاهرات در تل آویو باشعارانتخابات زودهنگام واستعفای فوری نتانیاهو

پلیس اسراییل در تل‌آویو در تجمع اعتراض در مقابل اقامتگاه بنیامین نتانیاهو معترضانی که خواستار استعفای فوری نتانیاهو و برگزاری انتخابات زودهنگام بودند مداخله و شماری را سرکوب و دستگیر کرد.
کد خبر: ۶۵۰۵۶۲
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۷ - 10February 2024
تظاهرات در تل آویو باشعارانتخابات زودهنگام واستعفای فوری نتانیاهوبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، رسانه صهیونیستی هاآرتص گزارش داد که هزاران اسراییلی بار دیگر در تل آویو علیه کابینه نتانیاهو دست به تظاهرات زده و خواستار توافق مبادله اسرا با حماس شدند.
 
تظاهرات کنندگان همچنین خواستار برکناری نتانیاهو و برگزاری انتخابات زودهنگام شدند.
 
منابع خبری گزارش می‌دهند که هزاران تظاهرکننده صهیونیست خیابان‌های منتهی به تقاطع کاپالان در تل آویو را را مسدود کردند و نیرو‌های پلیس رژیم صهیونیستی با آن‌ها درگیر شد.
 
آزادی اسیران، توقف جنگ و درخواست برکناری نتانیاهو و پاسخگویی مسوولین درباره شکست ۷ اکتبر شعار‌هایی است که توسط هزاران نفر از تظاهرکنندگان در تل آویو، قدس اشغالی و چند منطقه دیگر در سرزمین اشغالی فلسطین سرداده شد. تظاهرکنندگان برای رسیدن به این خواسته‌ها خیابان آیالون را بستند.
 
نگرانی خانواده‌های اسرای نظامی اسراییلی و بازداشت‌شدگان از تمایل بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اشغالگر، برای لغو توافق مبادله‌ی اسراست که گفته می‌شود نتانیاهو به دلیل ترس از فروپاشی کابینه‌ی افراطی اش از آن سخن می‌گوید و برخی از اعضای آن مانند وزرای دارایی و امنیت داخلی به ادامه جنگ علیه فلسطینی‌ها و مقاومت تهدید کرده‌اند.
 
برخی محافل امنیتی و سیاسی اسراییلی درباره انفجار اوضاع در اراضی اشغالی و افزایش شکاف در داخل با توجه به ناکامی آشکار در مدیریت جنگ و ناتوانی دستیابی به هر یک از اهداف اعلام شده به ویژه آزادسازی اسرای اسراییلی و اسرای مقاومت فلسطین هشدار داده‌اند.
 
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اشغالگر اسراییل، از اعضای ائتلاف خود خواست برای حفظ یکپارچگی صحنه از عقب نشینی خودداری کنند، اما او به خوبی می‌داند که اوضاع داخلی به شدت بحرانی است و ممکن است هر لحظه منفجر شود.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار