رییس جمعیت هلال احمر تاکید کرد؛

ضرورت ورود مجامع بین‌المللی برای حقوق بشردوستانه در غزه

کولیوند ضمن محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به مراکز هلال احمر خواستار ورود جدی مجامع بین‌المللی برای صیانت از حقوق بین‌الملل بشردوستانه در غزه شد.
کد خبر: ۶۵۰۸۲۳
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲ - 12February 2024

ضرورت ورود مجامع بین‌المللی برای حقوق بشردوستانه در غزهبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «پیرحسین کولیوند» رئیس جمعیت هلال احمر در نامه‌های جداگانه به رؤسای کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر ضمن محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به مراکز هلال احمر خواستار ورود جدی مجامع بین‌المللی برای صیانت از حقوق بین‌الملل بشردوستانه در غزه شد.

متن نامه رئیس جمعیت هلال احمر به کیت فوربس، رئیس فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر و میرجانا اسپولجاریک ایگر، رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ به شرح زیر است:

جمعیت هلال جمهوری اسلامی ایران فرصت را غنیمت شمرده و مراتب درود و احترام خود را به سرکار عالی و کلیه همکارانتان در کمیته بین‌المللی صلیب سرخ اعلام می‌دارد.

متأسفانه با تداوم حملات گسترده علیه غیرنظامیان در نوار غزه، همچنان شاهد وقوع حوادث ناگوار بشردوستانه‌ای هستیم که به کشته، مجروح شدن و آوارگی افراد زیادی به ویژه زنان و کودکان به عنوان آسیب‌پذیرترین اقشار جامعه شده است.

در کمال تأسف برای چندمین بار است که خبر‌های بسیار ناراحت‌کننده و غیرقابل باوری از حمله نیرو‌های اشغالگر اسرائیل به بیمارستان‌ها، مراکز هلال احمر، آمبولانس‌ها، کادر بهداشتی و درمانی و تیم‌های امدادی هلال احمر غزه شنیده می‌شود.

این جمعیت خواستار چاره‌اندیشی عاجل در خصوص بحران غزه، پایان محاصره، فراهم شدن دسترسی ایمن به نیازمندان، حفاظت از کادر درمان و نجات مصدومین و غیرنظامیان است و باور دارد که کمیته بین‌المللی صلیب سرخ بنا به ماهیت و هدف ذاتی خود در راستای صیانت از حقوق بین‌الملل بشردوستانه باید در حمایت از غیرنظامیان و کادر درمانی و بهداشتی اقدام فوری و عملیاتی انجام دهد.

لذا، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ضمن محکومیت این حملات، از آن کمیته می‌خواهد تا نسبت به اجرای تعهدات خود در راستای حقوق بین‌الملل بشردوستانه وفق کنوانسیون‌های چهارگانه ژنو و سایر اسناد بین‌المللی الزام‌آور با همکاری سایر سازمان‌های بین‌المللی ذی‌ربط و همه فعالان بشردوستانه اقدام کند.

بار دیگر، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از جمعیت‌های ملی که همواره به انجام وظایف بشردوستانه خود و کمک به آسیب‌دیدگان و نیازمندان متعهد است، آمادگی خود را برای حمایت و پشتیبانی از امدادرسانی به مردم بی‌دفاع غزه اعلام می‌کند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار