در جمع فرماندهان مناطق و گروه‌های پدافندی نپاجا؛

جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش: بومی‌سازی تجهیزات پدافندی دستاوردی ملی است

امیر سرتیپ «الهامی» گفت: صرفه‌جویی ارزی و نداشتن وابستگی به خارج از کشور با استفاده از توان داخلی، ظرفیت دانشگاه‌ها، مراکز علمی تحقیقاتی و دانش‌بنیان برای طراحی و توسعه تجهیزات پدافندی یک دستاورد ملی است.
کد خبر: ۶۵۱۱۰۸
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸ - 13February 2024

بومی سازی تجهیزات پدافندی، دستاوردی ملی استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «علیرضا الهامی» جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در جمع برخی از فرماندهان مناطق و گروه‌های پدافندی این نیرو با تأکید بر ارتقاء و بهینه‌سازی تجهیزات پدافندی، اظهار داشت: پدافند هوایی با استفاده از تجهیزات ساخت داخل توانسته نیاز‌های خود را در زمینه تأمین قطعات، مرتفع کند.

امیر الهامی با بیان اینکه تجهیزات بومی‌سازی شده فناوری بسیار بالایی دارند، ادامه داد: با وجود اعمال تحریم‌های ناجوانمردانه، تجهیزات ساخته شده داخلی عملکردی مطلوب و حتی در برخی مواقع کارایی بهتری نسبت به نمونه مشابه خارجی خود داشته‌اند.

جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش افزود: صرفه‌جویی ارزی و نداشتن وابستگی به خارج از کشور با استفاده از توان داخلی، ظرفیت دانشگاه‌ها، مراکز علمی تحقیقاتی و دانش‌بنیان برای طراحی و توسعه تجهیزات پدافندی یک دستاورد ملی است که مزایای بسیار زیادی برای علوم پدافندی از جمله کاهش خروج ارز از کشور و عدم وابستگی به شرکت‌های خارجی به همراه دارد.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها