در آیین رونمایی از کتاب بلندای آسمان وطن؛

فرمانده اسبق نیروی هوایی ارتش: «نهاجا» ارتش بعثی را زمین‌گیر کرد

امیر سرتیپ «پردیس» گفت: در جنگ تحمیلی، نیروی هوایی در طول مرز‌های جنوبی و مرز‌های غربی با تهاجم شبانه‌روزی، دشمن را زمین‌گیر کرده بود.
کد خبر: ۶۵۱۱۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵ - 13February 2024

نیروی هوایی دشمن بعثی را در طول مرز‌های جنوبی و غربی شبانه‌روز زمین‌گیر کردبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «سیدرضا پردیس» فرمانده اسبق نیروی هوایی ارتش، امروز (سه‌شنبه) در آیین رونمایی از کتاب «بلندای آسمان وطن» روایتگر خاطرات خلبان آزاده جانباز امیر سرتیپ «قاسم محمد‌امینی» که در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به نقش‌برآب شدن توطئه‌ها علیه نیروی هوایی در سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: نیروی هوایی در بدو جنگ تحمیلی باید نیرو‌های مهاجم بعثی را تا آن‌جایی که به خاک ما نفوذ کرده بودند، به داخل سنگر‌هایی می‌کشاند که در نهایت این سنگر‌ها به مدفن آن‌ها تبدیل شد.

امیر سرتیپ پردیس با تأکید بر اینکه نیروی هوایی در طول مرز‌های جنوبی و مرز‌های غربی، با تهاجم شبانه‌روزی، دشمن را زمین‌گیر کرده بود، عنوان کرد: حکومت بعث عراق گفته بود که ایران قدرتی ندارد؛ اما آن‌هایی که مردانه در نیروی هوایی ایستادند و کار‌های بزرگی را انجام دادند، هواپیما‌ها را آماده نگه داشتند.

فرمانده اسبق نهاجا گفت: نیروی هوایی بر سر دشمن ظاهر شد؛ این درحالی است که دشمن بعثی گمان نمی‌کرد که نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بتواند در منطقه حضور پیدا کند؛ اما ما چندمرتبه سوخت‌گیری هوایی می‌کردیم و بیش از هفت ساعت در آسمان بودیم، تا بتوانیم از کشورمان دفاع کنیم.

وی افزود: نیروی هوایی عملیات‌هایی را انجام می‌داد که بتواند از دشمن زمان بگیرد، تا بتوان نیرو‌های زمینی را مستقر و آماده کرد؛ بنابراین کم‌کم نیرو‌ها با فرمان حضرت امام خمینی (ره) به محل‌هایی که باید حضور می‌یافتند، گسیل شدند.

امیر پردیس همچنین به بیان نحوه اسارت امیر سرتیپ «محمدامینی» پرداخت و خاطرنشان کرد: اسارت امیر سرتیپ «محمدامینی» برای ما بسیار ناراحت‌کننده و بدترین زمان نیز موقعی بود که در سوانح هوایی می‌خواستیم حادثه‌ای را خانواده‌های خلبانان اطلاع دهیم.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار