از سوی انتشارات «راه یار»؛

خاطرات و زندگی‌نامۀ رزمنده دفاع مقدس و شهید مدافع حرم مصطفی رشیدپور/ «شکارچی» منتشر شد

کتاب «شکارچی»؛ خاطرات و زندگی‌نامۀ رزمنده دفاع مقدس و شهید مدافع حرم مصطفی رشیدپور به نویسندگی فرانک صف‌آرا و از سوی انتشارات «راه یار» منتشر و روانه بازار نشر شد.
کد خبر: ۶۵۱۱۸۰
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰ - 13February 2024

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، کتاب «شکارچی»؛ خاطرات و زندگی‌نامۀ رزمنده دفاع مقدس و شهید مدافع حرم مصطفی رشیدپور به نویسندگی فرانک صف‌آرا و از سوی انتشارات «راه یار» منتشر و روانه بازار نشر شد.

شهید مصطفی رشیدپور از سن ۱۶ سالگی و در سال ۱۳۶۲ به جبهه عازم شد و در بیشتر عملیات‌ها و مناطق عملیاتی دفاع مقدس از جمله خیبر، بدر، والفجر ۸، کربلای ۴، کربلای ۵، نصر ۴، نصر ۸ و والفجر ۱۰ حضور داشت. شهید رشید‌پور در بهمن سال ۱۳۹۴ در آزادسازی دو شهر شیعه‌نشین نبل و الزهرا در سوریه مجروح شد و پس از تحمل چند ماه درد و رنج مجروحیت، هفتم شهریور ماه سال ۱۳۹۵ به شهادت رسید.

خاطرات و زندگی‌نامۀ رزمنده دفاع مقدس و شهید مدافع حرم مصطفی رشیدپور/ «شکارچی» منتشر شد

در بخشی از این کتاب اینطور می‌خوانیم: «خدایا، اگر از من راضی نشده‌ای مرگ مرا نرسان. ببخش که بندۀ گنه‌کارت غیر از رحمتت امیدی ندارد و تو خود می‌دانی که هرگز از رحمتت نومید نشده‌ام و نخواهم شد و به همه گفته‌ام: «چه‌قدر خدای مهربانی دارم.»‌

می‌دانی که چه‌قدر همسرم، پسرم و دخترم را دوست دارم؛ اما تو متکفل امور آن‌هایی و من می‌دانم که من وسیله‌ای بیش نبودم. عزیزانم را به تو می‌سپارم. اکنون از هروقت دیگری خوشحال‌ترم.... آن کس که تو را شناخت، جان را چه کند؟»

در بخش دیگری نیز می‌خوانیم: به مراحل سخت کار رسیده بودیم. دیگر پهپاد‌های شناسایی جواب نمیدادند و فکر و جسممان بهشدت در تکاپو بود. فرماندهان و گردان‌های عملکننده را روی زمین و نقشه توجیه کرده بودیم. کارمان که تمام شد، خسته و داغان، بهطرف حرم به راه افتادیم. دوباره دیرمان شده بود. وقتی به حرم رسیدیم، دیدیم چه شبی است! شب تولد بیبی! به نگهبان‌ها ناامیدانه گفتیم تا اجازه دهند داخل شویم؛ ولی جوابشان منفی بود و دلایل کافی هم داشتند؛ تولد و انفجار و بمب‌های اخیر. گفتم:

خاطرات و زندگی‌نامۀ رزمنده دفاع مقدس و شهید مدافع حرم مصطفی رشیدپور/ «شکارچی» منتشر شد

«بیبی، من سرباز کوچک تو هستم. دو شب هم هست که به عشق زیارتت اینهمه راه رو میآیم. امشب کاری بکن تا به زیارتت بیاییم.»
دو رزمندۀ مدافع ایرانی هم همراهم بودند و بهاتفاق هم رفته بودیم. جلوِ حرم در حال نجوا بودم. میگفتم:

«اگه بیبی نپذیرتمون معلومه کار و نیت ما مشکلی داره...»

بنابرین گزارش، کتاب «شکارچی»؛ خاطرات و زندگی‌نامۀ رزمنده دفاع مقدس و شهید مدافع حرم مصطفی رشیدپور که تحقیق آن برعهده فرانک صف‌آرا و علی هاجری بوده و تدوین آن توسط فرانک صف آرا صورت گرفته است، در ۲۴۰ صفحه، شمارگان ۱۰۰۰ جلد و قیمت ۱۲۰ هزار تومان توسط انتشارات «راه یار» منتشر شده. علاقه‌مندان جهت تهیه این کتاب، علاوه بر کتابفروشی‌ها می‌توانند از طریق سایت یا صفحات مجازی ناشر به نشانی raheyarpub.ir اقدام کنند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار