در جمع خبرنگاران؛

معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه: شاعران برتر سپاه تجلیل شدند

سردار محبی با اشاره به ارسال ۷۹۵ قطعه شعر به دبیرخانه کنگره شعر فرهنگیاران سپاه گفت: از ۵۹ نفر پاسدار شاعر در این کنگره تجلیل به عمل آمد.
کد خبر: ۶۵۱۳۴۳
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵ - 14February 2024

معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه: درخواست فرمانده کل سپاه درمورد شاعران پاسدار را بیشتر مد نظر قرار می‌دهیمبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار «حسین محبی» معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه در حاشیه دوازدهمین کنگره شعر فرهنگیاران سپاه که صبح امروز در ستاد کل سپاه برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تعداد ۳۴۶ نفر از شاعران سپاه در این مراسم شرکت کردند که ۷۹۵ قطعه شعر را سرودند و برای داوری به دبیرخانه کنگره فرستادند که در هر رشته نیز به نفرات اول تا سوم جوایزی اهدا شد؛ بدین ترتیب در این مراسم به ۵۹ نفر جوایزی تقدیم شد و به عنوان شاعران برتر یا شایسته تقدیر از آن‌ها تجلیل به عمل آمد.

سردار محبی با اشاره به توصیه جانشین فرمانده کل سپاه به پاسداران شاعر مبنی بر سوردن اشعار فاخر و شعر‌هایی همانند شعرهای حافظ گفت: افرادی همچون حافظ، سعدی، مولانا، جامی و باباطاهر شعرای بزرگ و میراث‌های ادبی کشورمان هستند و برجستگی آن‌ها در حد قله‌ای محسوب می‌شود که شاید به این راحتی نتوان به آن دست یافت.

وی افزود: البته ممکن است به لحاظ ادبی و سبک‌های خاصی که آن شاعران دارند، اشعار شاعران ما در سطح شعرهای آن‌ها نباشد، ولی در سبک مانند آن‌ها هستند؛ البته الان رویکرد به شعر نو بیشتر است؛ به خاطر اینکه نوع گفتمان ادبی کشور و حتی شاید کل جهان به دلیل فهم آسان‌تر این نوع شعر‌ها، تغییر کرده است.

معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه ادامه داد: به عبارت دیگر اشعاری مثل اشعار حافظ و مولانا شاید به راحتی برای همگان در نگاه اول قابل استفاده نباشد، اما در شعر نو قالب‌های این‌گونه سبک شعری برداشته شده و تغییر کرده و مفاهیم، راحت‌تر کنار هم چیده می‌شود.

سردار محبی اضافه کرد: ولی با وجود این سعی می‌کنیم که توصیه و درخواست جانشین فرمانده کل سپاه در موضوع مورد اشاره را برای کنگره‌های بعدی بیشتر مد نظر قرار دهیم و روند امور مربوط به این حوزه را بیشتر به سمت آن سبک‌ها خواهیم برد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار