دبیر علمی همایش علمی هیأت و آیین‌های مذهبی:

بیش از ۱۰۰ مقاله به اولین همایش علمی هیأت رسید

رجبی دوانی با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ چکیده مقاله به دبیرخانه همایش علمی هیأت رسیده است، گفت: با نظر هیأت داوران، ۷۰ مقاله پذیرفته و نگارش شد و ۱۱ پیش نشست در تهران، قم و شیراز برگزار شد.
کد خبر: ۶۵۱۴۹۵
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۱ - 15February 2024

بیش از ۱۰۰ مقاله به اولین همایش علمی هیأت رسیدبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، محمدحسین رجبی دوانی دبیر علمی همایش علمی هیأت و آیین‌های مذهبی در افتتاحیه نخستین همایش علمی هیأت و آئین‌های مذهبی اظهارداشت: هیأت و آیین‌های دینی نقش مهم و اثرگذاری در حفظ فرهنگ دینی داشتند. امام خمینی(ره) زمانی که در ابتدای انقلاب عزاداری‌ها به شکل راهپیمایی سیاسی برگزار شد، برآشفتند و فرمودند که عزاداری‌ها باید به همان روش سنتی ادامه پیدا کند.

وی افزود: در دوران حاکمیت دولت ارزشمند آل بویه، عزاداری به شکل رسمی برگزار شد و این سینه‌زنی‌ها به شکل امروزی شکل گرفت. آنها گیلانی بودند مه دیلمی‌ها در مصیبت‌های خود با مشت به سینه می‌زدند که این سینه‌زنی‌ها از آنجا شکل گرفت و از شعائر بزرگ شیعه شد.

رجبی دوانی گفت: این همایش و اقداماتی این چنین می‌تواند زمینه مناسب برای نقش آفرینی هیأت‌ها و حرکت به سمت تحول و تمدن نوین اسلامی باشد. 

دبیر علمی همایش علمی هیأت و آیین‌های مذهبی در پایان خاطرنشان کرد: بیش از ۱۰۰ چکیده مقاله به دبیرخانه رسید. با نظر هیأت داوران، ۷۰ مقاله پذیرفته و نگارش شد. ۱۱ پیش نشست در تهران، قم و شیراز برگزار شد که حاصل آن منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها