امیر عبداللهیان در گفت‌وگو با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی تأکید کرد؛

اقدام فوری سازمان همکاری اسلامی برای توقف حملات رژیم صهیونیستی

وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی فعالیت و تحرک بیشتر جامعه بین‌المللی و به‌ویژه سازمان همکاری اسلامی برای توقف حملات صهیونیست‌ها به غزه را حائز اهمیت و فوریت دانست.
کد خبر: ۶۵۱۵۸۳
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸ - 15February 2024

تحرک سازمان همکاری اسلامی برای توقف حملات رژیم صهیونیستی ضرورت داردبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه در تماس تلفنی با «حسین ابراهیم طه» دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، پیرامون آخرین وضعیت و تحولات مربوط به تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه فلسطین اشغالی و به‌ویژه حملات اخیر علیه رفح و وضعیت وخیم بشردوستانه در غزه و همچنین تحرکات سازمان همکاری اسلامی در این زمینه گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

وی در این تماس تلفنی ضمن اظهار تأسف شدید و محکوم کردن حملات و تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی علیه رفح که تاکنون منجر به شهادت شمار زیادی از ساکنان این منطقه و به ویژه تعداد زیادی از زنان و کودکان بیگناه فلسطینی شده است، فعالیت و تحرک بیشتر جامعه بین المللی و به ویژه سازمان همکاری اسلامی برای توقف این حملات را حائز اهمیت و فوریت دانست.

امیرعبداللهیان همچنین با اشاره به گذشت بیش از چهار ماه ماه از زمان نشست قبلی شورای وزیران سازمان همکاری اسلامی، خواستار برگزاری نشست اضطراری شورای وزیران OIC برای بررسی وضعیت وخیم جاری و اتخاذ اقدامات قاطع در قبال تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی شد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین ضمن اشاره به وضعیت وخیم بشردوستانه در شمال غزه و مشکلات و کمبود‌های شدید ایجادشده در دسترسی به امکانات و مایحتاج اولیه زندگی برای ساکنان بر ضرورت اتخاذ تدابیر مناسب و فوری برای تسهیل ارسال کمک‌ها و محموله‌های بشردوستانه بویژه اقلام غذایی، پزشکی و دارویی تاکید کرد.

وی همچنین دبیرکل سازمان همکاری اسلامی را در جریان مباحث و مذاکرات سفر اخیر منطقه‌ای خود در زمینه حمایت از مردم مظلوم فلسطین در شرایط خطیر کنونی قرار داد.

حسین ابراهیم طه، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی نیز در این تماس تلفنی ضمن ابراز نگرانی و محکومیت ادامه حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه، گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های سازمان همکاری اسلامی در این زمینه، از پیشنهاد برگزاری نشست اضطراری شورای وزیران استقبال و قول داد که نسبت به پیگیری برگزاری آن در مشورت با کشور‌های عضو اقدام کند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار