در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

قائم مقام رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره): توانمندسازی و ایجاد اشتغال پایدار از راهبردهای اصلی کمیته امداد است

صباغیان گفت: توانمندسازی و ایجاد اشتغال پایدار و درآمد با ثبات برای افراد تحت پوشش کمیته امداد به عنوان یک راهبرد و سیاست است.
کد خبر: ۶۵۱۶۵۸
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۸ - 16February 2024

قائم مقام رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره): توانمندسازی و ایجاد اشتغال پایدار از راهبردهای اصلی کمیته امداد استجعفر صباغیان، قائم مقام رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، اظهار داشت: توانمندسازی و ایجاد اشتغال پایدار و درآمد با ثبات برای افراد تحت پوشش این نهاد به عنوان یک راهبرد و سیاست کلی در چندسال اخیر در دستور کار قرار گرفته است.

صباغیان با بیا اینکه در این راستا رویکردی جدی برای آن برنامه‌ریزی و دنبال می‌کنیم، گفت: برنامه‌ و هدف ما خروج از حمایت و نیاز به توانمندسازی است؛ اقدامات کمیته امداد در حوزه حمایتی و خدمتی که در قالب ۱۷ برنامه و ۱۲۰ نوع خدمت ازجمله، مسکن، موضوعات آموزشی و تحصیلی فرزندان، اشتغال و ... است باید پیوست توانمندسازی داشته باشند. 

قائم مقام رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) بیان کرد: خدمات اثربخشی و خروجی کار باید به نحوی صورت گیرد که مددجو بعد از مدتی با تکیه بر استعداد خدادادی و تسهیلات اعطایی به توانمندی کافی برسد و از درآمد باثبات برخوردار شود که این امر ماموریت و رویکرد اساسی کمیته امداد است. 

وی ادامه داد: ترویج فرهنگ کار و تلاش یکی دیگر از رویکردهایی که در کمیته امداد مطرح است، در این نهاد فقط مکلف به ارائه خدمت برای دو قشر سالمند و بیمار صعب‌الاعلاج هستیم سایر افرادی که قدرت و توان انجام کار دارند باید با فراهم شدن اشتغال به چرخه کار وارد شوند. 

صباغیان خاطرنشان کرد: در این راستا زمینه‌های خوبی برای اشتغال افرادی که توانایی انجام کار دارند پیش‌بینی و دنبال شده که یکی از مضامینی که در اساسنامه آورده شده کشف استعداد و توانایی افراد است که در کمیته امداد برنامه‌های فرهنگی و آموزشی و...  مختلفی جهت شناسایی توانمندی‌ها در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ 241

 

نظر شما
پربیننده ها