حجت الاسلام باباگل زاده در گفت‌و‌گو با دفاع مقدس عنوان کرد:

انقلاب اسلامی ایران برگرفته از نهضت حسینی است

کارشناس مذهبی گفت: رهبری در آگاهی و بیداری مردم نقش موثری دارد و در هر زمان نیاز باشد مردم با هدایت رهبری توطئه‌های دشمنان اسلام را خنثی می‌کنند.
کد خبر: ۶۵۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۱ - 21November 2013

انقلاب اسلامی ایران برگرفته از نهضت حسینی است

حجت الاسلام عباسعلی باباگلزاده کارشناس فرهنگی و مذهبی در گفتوگو با خبرگزاری دفاع مقدس اظهار کرد: هدف از قیام و برپایی نهضت عاشورا در حقیقت اصلاح امت جدم رسول الله است و همچنین میخواهم در راستای اجرای امر به معروف و نهی از منکر مطابق سیره جدم و پدرم حرکت کنم.

این کارشناس فرهنگی و مذهبی اذعان داشت: محمد حنفیه از امام حسین (ع) خواست تا از قیام خود دست بردارد اما آن حضرت در پاسخ به برادرشان پس از شهادت به رسالت پیامبر و حق بودن بهشت و جهنم به هدف خود از قیام گفتند که من از روی ظلم، خود خواهی و خوشگذرانی از مدینه خارج نشدم و برای فساد و ستم هم قیام نمیکنم.

وی خاطر نشان کرد: منظور از واژه اصلاح طلبی امام حسین (ع) جلوگیری از فساد، فحشا، منکرات و در حقیقت اجرای عدالت در جامعه است.

حجت الاسلام باباگلزاده افزود: منظور امام حسین (ع) در حقیقت اصلاح طلبی به معنای سیاسی نبود بلکه هدایت جامعه و معرفی حکومت فساد، ستم و همچنین احقاق حقانیت اسلام حقیقی بوده است.

**نهضت امام حسین (ع) سبب بقای اسلام شد

این کارشناس فرهنگی گفت: اگر نهضت عاشورایی برپا نمیشد و امام حسین (ع) قیام نمیکردند از اسلام حقیقی و ناب محمدی هیچ چیزی باقی نمیماند چرا که حاکمان فاسد و دنیا پرست در آن دوره بر مردمی که در جهل به سر میبردند، حکومت میکردند.

وی افزود: پیروی واقعی از اهل بیت در حقیقت طی کردن راه و مسیر و اهداف امامان و قیام حسینی است و به خواستههای آنان جامه عمل بپوشانیم و اسلام را همیشه زنده نگه داریم.

این کارشناس فرهنگی و مذهبی ادامه داد: امام حسین (ع) هرگز با شخصی همچون یزید که به صورت آشکار و نمایان فسادگری کرده و دستش را به خون بیگناهان آلوده میکرد بیعت نمیکرد چرا که بیعت امام به منزله تایید کارهای زشت و ناپسند یزید و پذیرش حکومت فاسد او بود که موجب از بین رفتن اسلام حقیقی میشد.

وی گفت: انقلاب اسلامی ایران نیز برگرفته از قیام حسینی و نهضت عاشورایی است که مردم با هدایت و رهبری امام راحل، رژیم ستم و کفر را بیرون کردند و درخت انقلاب اسلامی را به ثمر نشاندند.

حجت الاسلام باباگلزاده خاطر نشان کرد: در دوره کنونی یزیدیان زمان قصد دارند تا دلزدگی و شبهاتی در دین اسلام برای مردم ایجاد کنند اما خوشبختانه حضور و وجود ولی فقیه سبب هوشیارسازی مردم میشود و دشمنان اسلام و قرآن هرگز پیروز نخواهند شد.

**رهبری در آگاهی و بیداری مردم نقش موثری دارد

وی افزود: رهبری در آگاهی و بیداری مردم نقش موثری دارد و در هر زمان نیاز باشد مردم با هدایت رهبری توطئههای دشمنان اسلام را خنثی میکنند. مردم در هر دوره و عصری نیازمند هدایت و راهنمایی هستند تا از گمراهی دور شوند و امروز نیز حضور ولی فقیه لازم و واجب است. دشمنان از هر وسیلهای برای گمراهی مردم استفاده میکنند اما خوشبختانه وجود وحضور رهبری مقتدر و هوشمند همیشه نقشههای آنها را خنثی کرده و نقش بر آب میکند.

**امر به معروف و نهی از منکر سبب سلامت و امنیت کشور میشود

وی به اهمیت امر به معروف اشاره کرد و گفت: توجه به موضوع امر به معروف و نهی از منکر از اهمیت بسیاری برخوردار است و سبب سلامت و امنیت کشور میشود.

این کارشناس فرهنگی و مذهبی اذعان داشت: احیای امر به معروف و نهی از منکر زمینه اجرای واجبات دیگر دینی است.

وی به وظیفه مردم در عصر حاضر در راستای تداوم راه امام حسین (ع) و نهضت عاشورایی اشاره کرد و گفت: با توجه به هجمههای ضد فرهنگی که علیه کشورما صورت میگیرد و دشمنان قصد دارند تا اسلام حقیقی و واقعی احیا نشود کشورمان نیازمند به کارها و برنامههای فرهنگی گستردهای است.

**ملت ایران در هیچ برههای فریب مکاران را نمیخورند

وی خاطر نشان کرد: امروز دشمنان قصد دارند تا باورهای دینی را کمرنگ کرده و اعتقادات جوانان را به ورطه نابودی بکشانند اما بدانند ملت ایران همواره آگاه و هوشیار هستند و فریب مکرها را نخواهند خورد و مانند کوفیان رهبر و امامشان را تنها نخواهند گذاشت.

این کارشناس فرهنگی و مذهبی اذعان داشت: یکی دیگر از توطئه دشمنان امروزه کمرنگ نشان دادن روحیه ایثار، جهاد و شهادت طلبی در بین جوانان و نوجوانان کشورمان است در حالیکه هر جا نیاز باشد جوانان به صورت خودجوش وارد عمل شده و اقدام میکنند.

وی ادامه داد: تاکنون ملت ما تحت تاثیر فرهنگ بیگانه و تبلیغات منفی آنها قرار نگرفتهاند و علی رغم فشارها و تهدیدها عشق و ارادت خود را به رهبری و وفاداری به نظام را فراموش نکرده و در این راه ثابت قدم ماندهاند.

این کارشناس فرهنگی و مذهبی خاطر نشان کرد: دشمنان انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی بدانند هر میزان بخواهند بین ملت و مسئولان شکاف ایجاد کنند هرگز موفق نخواهند شد چرا که وحدت و یکپارچگی رمز پیروزی و موفقیت ملت ایران است.

حجت الاسلام عباسعلی باباگلزاده کارشناس فرهنگی و مذهبی در پایان گفت: انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی است و با پیروی از اهل بیت و انجام وظایف به درستی اجازه ندهیم بین ملت و حاکمیت شکاف ایجاد شود.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حسن
|
-
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
0
16
انشاالله بتوانیم با زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار وشهادت برای همیشه فرهنگ عاشورا را زنده نگه داریم
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار