در حاشیه رونمایی از سامانه‌های پدافندی آرمان و آذرخش مطرح شد؛

بکارگیری موشک‌های صیاد عمودپرواز در سامانه پدافندی «آرمان»/ سامانه آرمان در کمتر از ۳ دقیقه عملیاتی می‌شود

مشاور وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح گفت: سامانه پدافندی «آرمان» برای آماده شدن جهت انجام عملیات، خودگردان بوده و در کمتر از سه دقیقه آماده رزم می‌شود.
کد خبر: ۶۵۱۸۶۴
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶ - 17February 2024

امیر شهرامبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «شاهرخ شهرام» مشاور وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح صبح امروز در حاشیه آیین رونمایی از دو دستاورد مهم دفاعی، اظهار داشت: سامانه پدافندی آرمان بر حسب تجربه دفاع مقدس و جنگ‌های نوین امروز طراحی شده به همین جهت خودحفاظت، چابک و با قابلیت‌های ویژه بوده که برای آماده شدن جهت انجام عملیات خودگردان بوده و در کمتر از سه دقیقه آماده رزم می‌شود.

امیر سرتیپ شهرام افزود: مأموریت اصلی این سامانه برای مقابله با اهداف متوسط و بالاست که با شناسایی هدف در ۱۸۰ کیلومتری، در فاصله ۱۲۰ کیلومتری می‌تواند با هدف درگیر شود و آن را منهدم کند؛ این سامانه یکی از سامانه‌های به‌روز دنیا محسوب می‌شود و نیرو‌های مسلح کشورمان با استفاده از آن می‌توانند محکم‌تر از کشورمان حفظ و حراست کنند.

همچنین در ادامه امیر سرتیپ «احمد صادق‌نژاد» مشاور امور پدافندی وزیر دفاع هم عنوان کرد: سامانه شهید آرمان (شهید آرمان علی‌وردی)، بسیار راهبردی است؛ زیرا می‌تواند با موشک‌های بالستیک و کروز مقابله کند. این سامانه از موشک‌های «صیاد F» عمودپرواز بهره می‌برد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار