فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع) در گفت‌وگو با دفاع‌پرس عنوان کرد؛

طراحی و پیاده‌سازی الگوی دانشگاه تراز اسلامی از سوی دانشگاه امام حسین (ع)

سردار «حسنی‌آهنگر» گفت: ایجاد الگوی دانشگاه تراز اسلامی از طراحی تا پیاده‌سازی یکی از اقدامات دانشگاه جامع امام حسین (ع) است.
کد خبر: ۶۵۲۱۲۵
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۰ - 19February 2024

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع): طراحی و پیاده‌سازی الگوی دانشگاه تراز اسلامی توسط دانشگاه امام حسین(ع)سردار سرتیپ دوم «محمدرضا حسنی آهنگر» فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع) در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، درباره برنامه‌های بین‌المللی این دانشگاه اظهار داشت: قوی بودن دیپلماسی علمی و بین‌المللی‌سازی دانشگاه یکی از سنجه‌هایی است که نظام بین‌المللی ISI بر روی آن تمرکز دارد و به همین جهت، این دانشگاه بر روی مباحث تبادلات علمی و تبادل استاد و دانشجو و مباحث و روش‌ها و شیوه‌ها و مدیریت دانش و دانشگاه‌داری که فعلاً در اختیار غربی‌هاست، بسیار کار کرده است.

سردار حسنی آهنگر با اشاره به اینکه در دانشگاه جامع امام حسین (ع) با حدود ۱۵ کشور تعامل علمی و ارتباطات نزدیک داریم و سعی کرده‌ایم که استفاده از ظرفیت‌های یکدیگر به صورت هم‌افزا باشد، افزود: در بعد بین‌المللی‌سازی، دانشگاه جامع امام حسین (ع) رتبه خوبی کسب کرده است؛ ولی به این قانع نیستیم. به همین خاطر سال آینده تحرکات بیشتری در این زمینه خواهیم داشت و طی آن، رفت و آمد‌ها با کشور‌های دارای تعامل علمی بیشتر می‌شود تا ادبیات و گفتمان تولیدشده در این دانشگاه در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات ضروری، ایجاد تحول در دانشگاه‌هایی است که عمدتاً بر روی ریل تمدن غرب بنا شده‌اند و این یعنی داشتن یک الگوی دانشگاه تراز اسلامی از طراحی تا پیاده‌سازی در قالب برنامه پنج ساله با مولفه‌های هفت‌گانه که می‌تواند به عنوان یکی از اقدامات دانشگاه امام حسین (ع) تعریف شود.

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع) اضافه کرد: تشکیل میز‌های تخصصی از دیگر اقدامات دانشگاه است که مسئولیت آن میز تخصصی با صاحبان مسئله است و استادان و خبرگان آن حوزه تخصصی، گرد این میز برای رفع مشکلات و نیاز‌های جامعه هم‌اندیشی می‌کنند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار