رئیس کل دادگستری استان گلستان:

تفرقه قومی و مذهبی کار دشمن امت اسلامی است

آسیابی گفت: ورود به اختلافات قومی و مذهبی، توطئه دشمن است و در قانون هم جرم انگاری شده است و نباید اجازه دهیم هیچ چیزی مشارکت پرشور مردم در انتخابات را تحت تاثیر قرار دهد.
کد خبر: ۶۵۲۲۳۶
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۹ - 19February 2024

تفرقه قومی و مذهبی کار دشمن امت اسلامی است / اقوام گلستان به ویژه ترکمن‌ها وفادار به انقلاب اسلامی هستندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از گرگان، «حیدر آسیابی» رئیس کل دادگستری گلستان امروز در نشست صمیمی با جمعی از نخبگان و فرهیختگان قوم ترکمن استان و اصحاب رسانه در محل سالن جلسات دادگستری اظهار داشت: اقوام گلستانی به ویژه ترکمن‌ها بار‌ها وفاداری خود را به نظام و انقلاب ثابت کرده اند.

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: اقوام مختلف همانگونه که در پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشتند در حفاظت از آن نیز مصمم هستند.

آسیابی گفت: ورود به اختلافات قومی و مذهبی، توطئه دشمن است و در قانون هم جرم انگاری شده است و نباید اجازه دهیم هیچ چیزی مشارکت پرشور مردم در انتخابات را تحت تاثیر قرار دهد.

آسیابی متذکر شد: مردم بیشتر از این که به قومیت و مذهب کاندیدا‌ها توجه داشته باشند باید به توصیه مقام معظم رهبری به دنبال انتخاب اصلح باشند.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: یکی از تاکیدات رئیس قوه قضاییه افزایش دیدار‌های مردمی با اقشار مختلف مردم است.

وی ادامه داد: در نشست با نخبگان، از نظرات آن‌ها برای رفع مشکلات بهره می‌بریم.

حاین مسئول از اقدامات دادگستری استان برای توسعه اقتصادی استان را تشریح کرد و گفت: رفع موانع حقوقی پتروشیمی استان و طرح گردشگری جزیره آشوراده، حل مشکل اسکله و بازارچه بندرترکمن، پیگیری موضوع خدمات دهی به روستا‌های کاسه سد چایلی، صدور سند شهرک صنعتی پنج پیکر و حل و فصل سند ۱۵ هزار خانوار روستا‌های نوار شمالی گلستان با مصوبه شورای حفظ حقوق بیت المال دادگستری، تنها بخشی از تلاش‌های مستمر دستگاه قضایی استان در ۲ سال گذشته بوده است.

رئیس کل دادگستری گلستان درباره نگرانی طرح شده درباره کارخانه یُد استان هم گفت: برای رفع دغدغه مردم منطقه، هفته گذشته جلسه چند ساعته‌ای با حضور نمایندگان سازمان انرژی اتمی، سازمان محیط زیست و وزارت نیرو در دادگستری استان برگزار کردیم.

وی ادامه داد: درجلسه برگزار شده نماینده سازمان انرژی اتمی ایران به صراحت اعلام کردند بر اساس مستندات و نمونه برداری‌ها و آنالیز‌هایی که در مرکز نظام ایمنی هسته‌ای سازمان انرژی اتمی ایران انجام شده است تا به امروز فعالیت این کارخانه، آلودگی پرتوی نداشته و از این بابت نگرانی نداریم.

«آخوند عبدالحی میرزاعلی» امام جمعه آق قلا هم در این نشست با قدردانی از حضور مردم استان به ویژه قوم ترکمن در مراسم‌های دهه فجر و راهپیمایی ۲۲ بهمن بیان داشت: حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن اثبات کننده حمایت قاطع ملت ایران از انقلاب اسلامی است.

میرزاعلی افزود: مردم ما هیچ زمان در دفاع از انقلاب و نظام کم نگذاشته اند. وی گفت: در روز ۱۱ اسفند از همه نخبگان و فرهیختگان درخواست می‌کنم مانند گذشته در انتخابات حضوری پرشور داشته باشند.

آخوند میرزاعلی گفت: از تلاش‌های دادگستری استان در حل مشکلات پروژه‌هایی مانند پتروشیمی گلستان و احیای واحد‌های راکد تولیدی تشکر می‌کنم. آسیب‌های اجتماعی، حمایت از فعالان اقتصادی به ویژه جوانان و دغدغه‌های فرهنگی و اجتماعی از جمله مباحث طرح شده در جلسه امروز از سوی فعالان جوان ترکمن بود.

انتهای پیام / 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار