کتاب «مطالعه وضعیت و گفتمان‌های توسعه پایدار هرمزگان» رونمایی شد

کتاب «مطالعه وضعیت و گفتمان‌های توسعه پایدار هرمزگان» با حضور نخبگان، دانشگاهیان، فعالان اقتصادی، اجتماعی، اداری و سیاسی در بندرعباس رونمایی شد.
کد خبر: ۶۵۲۴۴۰
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸ - 20February 2024

به گزارش دفاع‌پرس از هرمزگان، کتاب «مطالعه وضعیت و گفتمان‌های توسعه پایدار هرمزگان» اثر محمد آشوری تازیانی با حضور نخبگان، دانشگاهیان، فعالان اقتصادی، اجتماعی، اداری و سیاسی در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی بندرعباس رونمایی شد.
 
«محمد آشوری تازیانی» نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در این مراسم اظهار داشت: پیوند بین اهالی کتاب و فعالان اتاق بازرگانی فرصت مناسبی برای شروع یک فعالیت است که منجر به خرد ورزی جمعی خواهد شد.
 
وی افزود: هرمزگان نیازمند یک سازه علمی است که متناسب برای پیشرفت و توسعه مفید گام برداشته و نقطه اتصال این حرکت از دوران معاون سیاسی و امنیتی استانداری بنده با طرح مطالعات جامع هرمزگان در حوزه آمایش سرزمینی پیشرفت شروع شد.
 
نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در ابتدای این امر افراد زیادی مخالف بودند اما به تعبیر بنده که سعی در اقناع سازی افراد دارد با تلاش توانستم افراد را برای این کار همراه کنم.
 
آشوری اضافه کرد: در روند اجرایی دستگاه های حکمران و سیاستگذاری های هرمزگان دچار یک خلا هستیم و آن نبود مفهوم مشترک از مسائل و مشکلات است و عرصه حکمرانی اگر با خطا باشد به منابع کشور آسیب‌های جدی وارد می کند‌.
 
این مسئول تصریح کرد: مبنای علمی اگر بر پایه اندیشه و فکر علمی نباشد برای کشور و استان پر هزینه خواهد بود.
 
به گفته آشوری، اگر مبنای برنامه های توسعه محور که به عنوان قانون گذار دستگاه ها را پشتیبانی کنند راه توسعه هموار می شود و براساس کار عاقلانه در مسیر پیشرفت حرکت خواهیم کرد.
 
نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در طرح توازن منطقه‌ای هرمزگان تعادل وجود ندارد و بر همین مبنا ساختار توسعه ما متوازن نیست و دخالت مداخله گران نامتعارف نیز خود یکی از این مشکلات است که از یک پیوند فکری و فهم مشترک در مسائل جلوگیری می کند.
 
وی گفت: حرکتی که در این دو جلد کتاب آغاز و استمرار آن در جلدهای دیگر است، درک صحیح از فهم مشترک مسائل در فرایند جهانی شدن و تغییرات روز آمد را در ذهن مخاطب ایجاد می کند و حضور هوش مصنوعی تحولات اساسی را در ساحت بشری ایجاد کرده و نباید از قافله پر شتاب علم عقب بمانیم.
 
این مسئول ادامه داد: در این کتاب فرایند توسعه بر اساس مبنای نظری زیر ساخت ها را مد نظر قرار می دهد و از طرف دیگر مبنای ریشه ای را در توسعه به سمت بومی سازی و گفتمان پیشرفت سوق می دهد و از تجربیات و مدل های مختلف توسعه بهره می گیرد و هرم توسعه کشور بر چشم انداز کارآمدی ها و توانمندی ها را عرضه می کند.
 
آشوری افزود: قرار است جای پای محکم گام توسعه برداریم که خلا الگو و مدل را نداشته و در زمان حرکت ما را کمک کند که جهت گیری به سمت و در نوع خود حق و عدالت را بکار بگیریم.
 
نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: همگرایی برای منافع منطقه ای پایان دادن به یک نزاع سیاسی در کشور است و آغاز یک راه بسیار خوبی است و پرده از یک ایده و اندیشه که در فرایند توسعه استان و خارج از عرصه سیاست ورزی و اهل رقم خورده و تلاش فکری و اندیشه ورزی معطوف به کمک و نجات ایران از مشکلات سوق داد.
 
بنیاد فرهنگ و توسعه هرمزگان راه اندازی می شود
 
آشوری متذکر شد: بدنبال راه اندازی بنیاد فرهنگ و توسعه هرمزگان با هدف احیای هویت هرمزگان هستیم تا خودباوری را در مقیاس ملی تقویت کند.
 
وی خاطرنشان کرد: هویت یک چالش جدی است و در طول تاریخ بوده و در راستای این مهم، بنیادی تاسیس و تدوین دایره المعارف هرمزگان در راهی پر مخاطره در دستور کار دارد که بی شک ثمره شیرینی در بر خواهد داشت.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار