تندیس سرلشکر خلبان شهید «یونس خوشبین» در سبزوار رونمایی شد

آیین رونمایی از تندیس سرلشکر خلبان شهید «یونس خوشبین» از خلبانان تیزپرواز ارتش جمهوری اسلامی در سبزوار برگزار شد.
کد خبر: ۶۵۲۴۵۲
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰ - 20February 2024

تندیس سرلشکر خلبان شهید «یونس خوشبین» در سبزوار رونمایی شدبه گزارش دفاع‌پرس از استان خراسان رضوی، به منظور ارج نهادن به مجاهدت‌های خلبانان تیزپرواز ارتش جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس، آیین رونمایی از تندیس سرلشکر خلبان شهید «یونس خوشبین» با حضور مسئولین لشکری و کشوری در ابتدای بلوار شهید خوشبین سبزوار برگزار شد.

«سید ولی‌الله حسینی» مدیر آموزش و پرورش شهرستان سبزوار در این مراسم اظهار داشت: آموزش و پرورش با همراهی نیرو‌های جهادی در بیش از ۵۰ آموزشگاه طرح آرزوی شهید خوشبین و ۱۲۳ یادواره شهدا را در آموزشگاه‌های سبزوار برگزار کرده است.

وی افزود: یکی از اهداف اصلی برگزاری یادواره شهدا و طرح آرزوی شهید سرلشکر خلبان خوشبین، تببین اهداف شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای دانش‌آموزان و آینده‌سازان و تربیت جوان مومن و انقلابی است.

سرلشکر خلبان «یونس خوشبین» سال ۱۳۲۲ در سبزوار چشم به جهان گشود. تحصیلات دوره ابتدایی را در دبستان فردوسی گذراند و پس از آن دیپلم خود را در رشته ریاضی از دبیرستان اسرار گرفت. از همان کودکی عاشق پرواز بود و دوست داشت به آسمان‌ها برود تا اینکه سال ۱۳۴۲ وارد دانشکده افسری نیروی هوایی شد و سپس برای گذراندن دوره‌های تخصصی به آمریکا اعزام شد.

او هم‌زمان با اولین روز‌های شروع جنگ از طریق نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اعزام شد.

وی پس از ۴۸ پرواز موفقیت‌آمیز سرانجام در ۲۷ آبان ۱۳۵۹ بعد از انجام مأموریت پیروزمندانه انهدام ادوات و نیرو‌های بعثی در سوسنگرد، در راه برگشت به آشیانه بر اثر اصابت موشک به هواپیما به داخل رود کرخه سقوط کرد و به شهادت رسید. پیکر مطهرش در قطعه ۲۴ بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار