عضو دفتر مقام معظم رهبری:

مسدود کردن صفحه اینستاگرام KHAMENEI.IR نمایش دیکتاتوری دیجیتال غرب بود

فضائلی با بیان اینکه رفتار بی‌دلیل و بدون اطلاع‌رسانی اینستاگرام در مسدود کردن صفحات بی‌سابقه نیست، گفت: مسدود کردن صفحه اینستاگرام KHAMENEI.IR نمایش دیکتاتوری دیجیتال غرب بود.
کد خبر: ۶۵۲۷۴۲
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷ - 21February 2024

مسدود کردن صفحه اینستاگرام KHAMENEI.IRنمایش دیکتاتوری دیجیتال غرب بودبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نشست ویژه بررسی عملیات‌های رسانه‌ای KHAMENEI.IR در طوفان‌الاقصی و مسدود شدن حساب اینستاگرام این رسانه با حضور مهدی فضائلی عضو دفتر مقام معظم رهبری و فرشاد مهدی‌پور معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد برگزار شد.

فضائلی با بیان اینکه در مجموعه KHAMENEI.IR بنا داشتیم پیام را در هر بستری که می‌تواند حامل پیام باشد، منتقل کنیم، اظهار داشت: بحث ابلاغ و تبیین یعنی اینکه یک پیام را به گیرندگان برسانیم و اطمینان حاصل شود که امر انجام شده است. این امر به‌قدری مهم است که در تعالیم قرآنی آمده کسانی که در معرض پیام قرار نگرفته‌اند، مورد عذاب نیستند.

این عضو دفتر مقام معظم رهبری به مبانی حقوقی ابلاغ پیام پرداخت و با تاکید براینکه در KHAMENEI.IR این فلسفه حاکم بوده است که ما تمام تلاشمان را برای بیان سخنان، نظرات و دیدگاه‌های رهبر انقلاب با زبان‌های مختلف داشته باشیم، عنوان کرد: برای تحقق این نوع نگاه، اولویت‌بندی‌هایی در انتخاب زبان و بسترهای رسانه‌ای لحاظ شده است. مجموعه KHAMENEI.IR یکی از مجموعه‌های روزآمد در استفاده از فناوری‌های اطلاع‌رسانی بوده است هرچند محدودیت‌هایی توسط ماهواره‌ها برای این انتقال پیام صورت می‌گیرد و ما بسترهای جدید را فرصت‌هایی برای این امر می‌دانستیم که به‌تدریج زبان‌ها و حساب‌های جدیدی در آن‌ها ایجاد کردیم.

فضائلی به اقدام اینستاگرام در مسدود کردن صفحه KHAMENEI.IR اشاره کرد و گفت: اینستاگرام صفحه KHAMENEI.IR را با حدود ۵ میلیون دنبال کننده و بدون هیچ هشداری کامل بست که دارای سابقه بود.

وی ادامه داد: اینستاگرام هیچ هشدار و اطلاع قبلی به KHAMENEI.IR نداده است و این حساب و صفحه به‌صورت کامل بسته شده است و هیچ انگیزه‌ای برای بازگشایی آن از سوی اینستاگرام نیست. این اتفاق و اتفاقات دیگری که درباره شهید سلیمانی اتفاق افتاد و اجازه ارسال این محتوا داده نمی‌شود، مجموعه این اقدامات پیام‌های زیادی دارد که نشان می‌دهد گردانندگان این بسترهای ارتباطاتی هرجا احساس کنند یک پیام موثر خلاف سیاست‌ آن‌ها پخش می‌شود، همه ادعاها و نمایشی که از آن‌ها درباره ازادی‌بیان وجود دارد را زیر پا می‌ذارند تا جلوی آن پیام گرفته شود.

این عضو دفتر مقام معظم رهبری با تاکید براینکه دیکتاتوری دیجیتال در فضای رسانه‌ای عزب حاکم است که مفهوم آزادی در غرب را به چالش می‌کشاند، گفت: اینستاگرام یک فناوری و سکو است که نه خوب است و نه بد؛ محتوایی که در آن تولید و به اشتراک گذاشته می‌شود می‌تواند ارزیابی این باشد که خوب است یا بد. مجموعه‌ی KHAMENEI.IR تمام این سکوها را فرصت برای انتقال پیام می‌داند و تعداد زیادی از دنبال کنندگان صفحات ما خارج کشور هستند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار