دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

فتنه جدید کابینه افراطی نتانیاهو برای مسجد‌الاقصی

طرح امنیتی جدید رژیم صهیونیستی برای «مسجدالاقصی» با توجه به اینکه علاوه ساکنان کرانه باختری، اعراب ساکن سرزمین‌های ۱۹۴۸ را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد می‌تواند جنگ این رژیم با حماس را به جنگ با همه مسلمانان منطقه و جهان گسترش دهد.
کد خبر: ۶۵۲۹۰۸
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۲ - 23February 2024

فتنه جدید کابینه نتانیاهو برای مسجد الاقصیگروه بین‌الملل دفاع‌پرس- رسول شادمانی؛ در شرایطی که همچنان شاهد جنگ غزه و درگیری میان ارتش رژیم صهیونیستی و گروه حماس هستیم و هر لحظه احتمال گسترش این جنگ با حمله قریب الوقوع به شهر رفح وجود دارد، خبر‌ها حاکی از تدوین و اجرای طرح امنیتی کابینه این رژیم اشغالگر و نامشروع به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان برای «مسجدالاقصی» است. موضوعی که اگر جنبه واقعیت به خود بگیرد می‌تواند سطح درگیری‌ها و جنگ رژیم صهیونیستی را با حماس به نبردی بزرگ و فراگیر با همه مسلمانان منطقه و جهان افزایش دهد.

بر اساس آخرین اخبار و گزارش‌هایی که پیرامون طرح امنیتی جدید کابینه رژیم صهیونیستی برای «مسجدالاقصی» در ماه مبارک رمضان منتشر شده، این رژیم قصد دارد تا محدودیت‌های قابل توجه و کم سابقه‌ای را برای مسلمانان و فلسطینیان برای اقامه نماز در این مسجد بسیار مهم و بااهمیت درنظر بگیرد. موضوعی که تا اینجای کار هم جنجال زیادی را ایجاد کرده و خشم و عصبانیت فلسطینیان را موجب شده است.

البته این تمام ماجرا نیست و به دنبال جنجال ایجاد شده پیرامون طرح امنیتی رژیم صهیونیستی برای «مسجدالاقصی»، شاهد هراس و نگرانی صهیونیست‌ها از بحرانی‌تر شدن اوضاع امنیتی سرزمین‌های اشغالی هستیم. اما نکته خطرناک اینجاست که این تصمیم امنیتی فقط شامل حال ساکنان کرانه باختری نمی‌شود و اعراب ساکن سرزمین‌های ۱۹۴۸ را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد. موضوعی که اگر به یک بحران تبدیل شود با توجه به دربرگیری تعداد بیشتری از مسلمانان فلسطینی، پتانسیل ایجاد بحرانی به مراتب بزرگ‌تر و خطرناک‌تر از بحران‌های گذشته را نیز با خود به همراه خواهد داشت.

اما برای ریشه‌یابی این طرح جدید امنیتی رژیم صهیونیستی برای «مسجدالاقصی» باید به سرمنشأ آن؛ یعنی «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی توجه داشت. او نخستین فردی بود که طرحی را برای محدود کردن ورود و استفاده فلسطینیان از «مسجدالاقصی» در ماه مبارک رمضان تدوین و آماده کرد و آن را به نتانیاهو و کابینه او تحویل داد. ولی بحران از آنجایی شکل جدی به خود گرفت که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز طرح «ایتمار بن گویر» را پذیرفته و با اجرای آن موافقت کرده است.

از طرف دیگر آخرین اخبار حاکی است که تصمیم‌گیری برای اجرای طرح امنیتی رژیم صهیونیستی برای «مسجدالاقصی» با حضور مقامات این رژیم و فرماندهان ارشد نظامی بررسی و برای اجرا تصویب شده است. ضمن اینکه در این طرح مقرر شده تا در کنار محدودیت‌هایی که از گذشته همواره در ماه مبارک رمضان برای فلسطینیان درنظر می‌گرفتند، محدودیت‌ها و شرایط جدیدی را هم اعلام و اجرایی کنند.

حال آنگونه که رسانه‌های رژیم صهیونیستی پیرامون این طرح اطلاع‌رسانی کردند طرح امنیتی «ایتمار بن گویر» هنوز به صورت رسمی از سوی کابینه نتانیاهو اعلام نشده، ولی رسانه‌ها داخلی این رژیم گزارش دادند که سازمان‌ها و نهاد‌های امنیتی «اسرائیل» قرار است تا توصیه‌ها و سفارش‌های خودشان را در مورد محدودیت‌های موجود در این طرح امنیتی برای فلسطینیان به شورای وزیران هم اعلام کنند.

البته مقامات رژیم صهیونیستی اعلام کردند که این طرح به صورت آزمایشی در هفته نخست ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود و سپس نتایج حاصل از اجرای آن مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد و اگر موارد موردنظر مثبت باشد این طرح تا آخر ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود.

نکته مهم دیگر اینکه جلوگیری از ورود نمازگزاران از کرانه باختری برای اقامه نماز در مسجدالاقصی، جلوگیری از ورود مردان زیر ۴۰ سال به «مسجدالاقصی» و استقرار نیرو‌های پلیس داخل این مسجد مقدس مسلمانان و پیشنهاد «ایتمار بن گویر» برای صدور اجازه ورود به افراد بالای ۷۰ سال ازجمله موارد مطرح شده در این طرح است. موضوعاتی که نشان از افزایش شدید و غیرعادی محدودیت‌ها و انجام سختگیری‌های بیشتر علیه مسلمانان فلسطینی دارد.

در پایان باید گفت، طرج جدید امنیتی رژیم صهیونیستی برای «مسجدالاقصی» هرچه که باشد از هم اکنون خشم و عصبانیت شدید فلسطینیان و مسلمانان را موجب شده و مشخص نیست اگر این طرح از روز نخست ماه مبارک رمضان اجرا شود با چه واکنشی از سوی مسلمانان روبه‌رو می‌شود. ولی قدر مسلم می‌تواند جنگ این رژیم اشغالگر و نامشروع را با حماس به جنگی فراگیر و گسترده با مسلمانان منطقه و جهان تبدیل کند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار