آمریکا مدعی حمله پرخسارت یمن به یک نفتکش انگلیسی شد

آمریکا ادعای حمله خسارت بار نیرو‌های یمنی به یک نفتکش انگلیسی را مطرح کرده است.
کد خبر: ۶۵۳۱۲۶
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰ - 24February 2024

آمریکا مدعی حمله پرخسارت یمن به یک نفتکش انگلیسی شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از المیادین، فرماندهی مرکزی نیرو‌های آمریکایی در منطقه موسوم به سنتکام با انتشار بیانیه‌ای ادعا کرده است: «نیرو‌های یمنی به یک تانکر نفت حمله کردند که به آن آسیب زیادی وارد کرد و این حمله منجر به نشت نفت از تانکر شد.» این بیانیه سنتکام به حمله اخیر نیرو‌های یمنی در ۱۸ فوریه، یعنی حدود یک هفته پیش به نفتکش انگلیسی اشاره دارد و حمله جدیدی نیست، اما اکنون سنتکام به جزئیات بیشتری از این حادثه اشاره کرده است.

در بیانیه ادعا‌های سنتکام آمده است: «در ۱۸ فوریه بین ساعت ۲۱:۳۰. و ساعت ۱۰:۴۰ شب، نیرو‌های حوثی مورد حمایت ایران به نفتکش روبیمار (M/V Rubymar) که یک کشتی فله‌بر متعلق به بریتانیا با پرچم بلیز بود، حمله کردند. کشتی لنگر می‌اندازد، اما به آرامی آب به درون آن نفوذ می‌کند.»

آمریکا مدعی است که این حمله باعث ایجاد لکه نفتی ۱۸ مایلی شده است. همچنین ادعا شده است که این کشتی فله‌بر در زمان حمله بیش از ۴۱ هزار تن کود را حمل می‌کرده است. در ادامه نیز چنین ادعا شده است که نیرو‌های یمنی همچنان نسبت به تأثیرات منطقه‌ای حملات بی‌رویه خود بی‌توجهی نشان می‌دهند و صنعت ماهیگیری، جوامع ساحلی و واردات مواد غذایی را تهدید می‌کنند.»

این حمله در حالی صورت گرفته است که تنی چند از مقامات آمریکایی که نامشان فاش نشده، گفته‌اند که دولت بایدن در نحوه افزایش فشار بر نیرو‌های یمنی با مشکل مواجه است.

سی‌ان‌ان به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داده است: «این باور در دولت آمریکا وجود دارد که استفاده از زور به تنهایی در برابر نیرو‌های یمنی بی‌اثر است.»

مقامات آمریکایی همچنین گفته‌اند که ایالات متحده معیاری برای تخمین درصد تسلیحات نیرو‌های یمنی که منهدم شده‌اند، ندارد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار