حضور حداکثری، اقتدار ملی/ فرماندار گرگان:

شرکت در انتخابات یک جشن تکلیف سیاسی است

نادری گفت: شرکت در انتخابات یک جشن تکلیف سیاسی است و مردم بصیر، با حضور باشکوه خود، چشم جهانیان را خیره خواهند کرد.
کد خبر: ۶۵۳۱۷۲
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۹ - 24February 2024

شرکت در انتخابات یک جشن تکلیف سیاسی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از گرگان، «اسماعیل نادری» فرماندار شهرستان گرگان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، ۳۸۲ صندوق اخذ رأی در حوزه انتخابیه گرگان و آق‌قلا برپا می شود که از این تعداد، تعداد ۳۶۶ شعبه ثابت و ۱۶ شعبه سیار است.

فرماندار گرگان افزود: از این تعداد، ۱۳۹ شعبه ثابت و ۶ شعبه سیار در شهر گرگان و یک شعبه ویژه اقلیت‌های مذهبی برای ارامنه شهر برپا می شود.

وی با اشاره به برپایی ۸۹ شعبه اخذ رای در شهرستان آق قلا، ادامه داد: از این تعداد ۸۶ شعبه ثابت و سه شعبه سیار نیز در شهرستان آق‌قلا برپا خواهد شد.

نادری با اشاره به پیش ثبت نام ۱۹۲ نفر برای انتخابات مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۱۰ درصد توسط هیئت اجرایی رد صلاحیت شدند و پس از بررسی ثبت نام کنندگان توسط هیئت اجرایی، ۹۸ نفر به مرحله نهایی رقابت دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی راه یافتند.

این مسئول افزود: ۱۵ درصد نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی زن و چهار نفر اهل سنت هستند. ۱۷ نفر از کاندیداها دارای مدرک دکتری و مابقی دارای مدرک ارشد یا معادل آن هستند.

فرماندار گرگان خاطرنشان کرد: افراد انتخاب شده افراد صالحی هستند که مردم برای انتخاب این افراد در روز (جمعه ۱۱ اسفند) پای صندوق های رای بیایند.

وی ابراز داشت: برای بالا بردن کیفیت اجرا در روز انتخابات، آموزش در دستور کار قرار گرفت و آموزش های متعدد در سه دوره برگزار شد.

نادری با بیان اینکه ۲۶۳ نفر در روز انتخابات نماینده فرماندار هستند، تصریح کرد: انتخابات امسال به صورت نیمه الکترونیک برگزار می شود و ۵۲۰ کاربر در حوزه نتخابیه گرگان و آق قلا فعالیت خواهند کرد.

این مسئول افزود: امسال در یک اقدام ابتکاری، برای هر ۱۲ صندوق نیز، یک نماینده ویژه فرماندار از افراد خبره و با تجربه انتخاب شده است تا هر گونه مشکل را پیگیری کنند.

فرماندار گرگان متذکر شد: همه شرایط به صورت مساوی یک زمین بازی با یک داور بی طرف فراهم شده تا انتخابات خیلی خوبی برگزار شود و مردم با یک دید باز نماینده خود را انتخاب کنند.

وی ادامه داد: در تبلیغات نامزدها هم سعی شد تا تمامی اماکن عمومی دستگاه‌های مختلف، سالن های چندمنظوره ورزشی و اماکن روباز برای استفاده مباحث تبلیغاتی استفاده شود تا انتخابات حداکثری و پر رنگی را داشته باشیم.

نادری با اشاره به رشد بیش از ۲۵ درصدی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال، ابراز داشت: این حضور نویدبخش این است که اگر در جهاد تبیین بیشتر کار شود و امیدآفرینی بیشتر باشد و مردم با دستاوردهای نظام آشنا شوند، شاهد حضور بیشتر مردم در همه صحنه ها خواهیم بود.

این مسئول گفت: شرکت در انتخابات یک جشن تکلیف سیاسی است و مردم بصیر با حضور باشکوه خود، چشم جهانیان را خیره خواهد کرد.

فرماندار گرگان با بیان اینکه ۴۷۶ هزار و ۷۴ نفر در حوزه انتخابیه گرگان و آق قلا واجد شرایط رای دادن هستند، متذکر شد: از این تعداد، ۳۸۱ هزار و ۵۰۷ نفر در شهرستان گرگان و ۹۵ هزار و ۱۷ نفر در آق قلا هستند.

وی، تعداد رای اولی های حوزه انتخابیه گرگان و آق قلا را ۱۷ هزار و ۶۳۰ نفر اعلام کرد و تاکید کرد: در ایام انتخابات حدود ۲ هزار نفر از عوامل اجرایی شامل؛ ۵۲۰ نفر کاربر، ۸۵۰ نفر عوامل اجرایی و ۳۰۰ نفر بازرس فعالیت خواهند کرد.

انتهای پیام / 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار