حماس: ابراز خوش‌بینی درباره توافق مبادله اسرا واقع‌بینانه نیست

یکی از اعضای جنبش حماس به ابراز خوش‌بینی محافل رسانه‌ای رژیم صهیونیستی درباره نزدیک بودن توافق برای مبادله اسرا واکنش نشان داد.
کد خبر: ۶۵۳۲۹۲
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱ - 25February 2024

حماس: ابراز خوش‌بینی درباره توافق مبادله اسرا واقع‌بینانه نیستبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از الجزیره، یکی از اعضای ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین گفت که ابراز خوش‌بینی درباره اینکه به زودی توافق بر سر مبادله اسرا به نتیجه خواهد رسید، واقعیت را منعکس نمی‌کند.

این مقام ارشد حماس در گفتگو با الجزیره افزود: ما برای پایان دادن به رنج مردم خود و توقف جنگ نسل‌کشی، با میانجی‌ها تعامل مثبت داشته‌ایم.

وی ادامه داد: نتانیاهو از پاسخگویی به مهمترین خواسته‌های ما مبنی بر توقف تجاوز، عقب نشینی کامل از نوار غزه و بازگشت آوارگان به شمال نوار غزه طفره می‌رود.

کشتار ملت فلسطین از طریق به گرسنگی کشاندن آن‌ها در شمال نوار غزه مصداق بارز نسل‌کشی است و کل روند مذاکرات را تهدید می‌کند.

اظهارات این مقام ارشد حماس در حالی است که رسانه‌های رسمی رژیم صهیونیستی به نقل از منابع داخلی این رژیم ابراز خوش‌بینی کردند که قبل از ماه رمضان توافق بین جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و اسرائیل حاصل شود.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی به نقل از منابع مذکور افزودند که کابینه جنگ این رژیم تصمیم گرفت به یک هیأت اسرائیلی اجازه دهد تا برای ادامه مذاکرات در مورد توافق مبادله اسرا به قطر برود.

این رسانه‌ها همچنین به نقل از یک مقام امنیتی گزارش دادند که این توافق احتمالی مانع از عملیات زمینی در رفح نمی‌شود.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی افزودند که این هیأت در روز‌های آینده برای ادامه این مذاکرات با هدف توافق بر سر آتش‌بس چند هفته‌ای که شامل آزادی اسرای اسرائیلی در ازای آزادی اسرای فلسطینی می‌شود، راهی دوحه خواهد شد.
انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار