رئیس کانون سردفتران و دفتریاران کشور:

سردفتران جدید الورود در آینده نزدیک آموزش می‌بینند

خندانی گفت: قرار است در آینده آموزش‌هایی برای سردفتران جدید در نظر گرفته شود و مقدمات اولیه این موضوع انجام شده و کار‌های نهایی آن در حال انجام است.
کد خبر: ۶۵۳۶۲۶
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶ - 27February 2024

سردفتران جدید الورود در آینده نزدیک آموزش می‌بینندبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «علی خندانی» رئیس کانون سردفتران و دفتریاران سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در مراسم تحلیف سردفتران جدیدالانتصاب این سازمان، اظهار داشت: بزرگان زیادی در منصب سردفتری عمر خود را صرف خدمت به مردم کردند و لازم است که شما به عنوان سردفتران جدید اهمیت جایگاه خود را بدانید و به خاطر مسائل مادی و دنیوی جایگاه خود را خدشه دار نکنید.

خندانی افزود: در قرآن کریم به موضوع سردفتران به عنوان کاتبین بالعدل اشاره شده و این نشان از اهمیت و جایگاه شما در تحقق عدالت دارد.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تصریح کرد: افرادی که به این حوزه وارد می‌شوند باید کسانی باشند که در راستای اعتلای سند رسمی و دفاتر اسناد رسمی تلاش کافی و وافی داشته باشند و افرادی که برای امور مالی اقدامات خلاف قانون وارد این حوزه شده‌اند بدانند که راه را اشتباه رفته‌اند.

وی یادآور شد: کمتر مشاغلی در کشور هستند که برای آغاز ورود به آن‌ها نیاز به قرائت سوگندنامه باشد و شغل سردفتری یکی از این مشاغل است.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران کشور عنوان کرد: در دنیا هیچ چیزی بالاتر از شرافت انسانی نیست و در این سوگندنامه شما شرافت خود را وثیقه این سوگند قرار می‌دهید و سوگند یاد می‌کنید که برابر ضوابط قوانین و آئین‌نامه‌های مربوط به سر دفتران فعالیت خود را انجام دهید.

وی ادامه داد: موضوع رو همیشه ایام و در تمام روز‌های کاری به یاد داشته باشید نیازی به نظارت و بازرسی در حوزه عملکرد شما نیست و همواره خودتان ناظر بر اعمال خودتان خواهید بود.

خندانی خطاب به سر دفتران جدید توصیه کرد: حوزه سردفتری حوزه بسیار گسترده است و استفاده از تجربه بزرگان این عرصه برای شما بسیار کمک کننده خواهد بود.

وی با تاکید بر توجه ویژه به آموزش سردفتران جدید، بیان کرد: در دوره‌های قبلی سردفتران جدید، چند سال به کارورزی و مهارت‌آموزی مشغول بودند که در حال حاضر این رویه تغییر کرده و افراد پس از به سرعت ابلاغ سردفتری دریافت می‌کنیم بنابراین لازم است که خود شما نسبت به آموزش و مهارت افزایی تلاش و اهتمام ویژه داشته باشید و همواره از راهنمایی‌ها و ارشادات پیشکسوتان این حوزه استفاده‌های لازم را داشته باشید چرا که تمامی اسنادی که شما تنظیم خواهید کرد دارای اهمیت و حساسیت ویژه است.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران کشور ادامه داد: قرار است در آینده آموزش‌هایی برای سردفتران جدید در نظر گرفته شود و مقدمات اولیه این موضوع انجام شده و کار‌های نهایی آن در حال انجام است و به زودی فرایند آموزش این افراد کلید خواهد خورد. با توجه به اینکه حوزه سردفتری در سال‌های اخیر به فضای جدیدی وارد شده و به سمت فناوری‌های نوین پیش رفته است لازم است که جوانانی که به درس وارد شدن ایده‌ها و نظرات خود را در جهت بهبود وضعیت منعکس کنند.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر حدود ۲۰ درصد از ظرفیت دفاتر اسناد رسمی استفاده شده و تلاش داریم تا از نهایت ظرفیت این دفاتر در راستای اعتلای جایگاه خود استفاده کنیم. باید از ظرفیت فناوری نوین و هوش مصنوعی به درستی استفاده کنیم تا به زودی شاهد دفاتر هوشمند و به روز برای ارائه خدمات هرچه بهتر به مردم باشیم.

در پایان این مراسم ۱۵۱ نفر از دفتریاران جدید با دریافت ابلاغ و قرائت سوگندنامه فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کردند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار