حضور حداکثری، اقتدار ملی/

استقبال هنرمندان جوان و پیشکسوت از صندوق رای ویژه هنرمندان+ تصاویر

هنرمندان جوان و پیشکسوت با حضور در تالار وحدت رای خود را در صندوق سیار ویژه اصحاب فرهنگ و هنر انداختند.
کد خبر: ۶۵۴۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸ - 01March 2024

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس؛ هنرمندان جوان و پیشکسوت از ایجاد و پیش‌بینی صندوق رای ویژه هنرمندان فرهنگ، هنر و رسانه در تالار وحدت استقبال کردند و برای مشارکت در انتخابات حاضر شدند. 

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در تالار وحدت ضمن قدردانی از حضور اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه برای مشارکت در انتخابات گفت: اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه همیشه پیشتاز حرکت‌های آرمان‌خواهانه ملت ایران بوده‌اند؛ استقلال، ازادی، امید و پیشرفت آرزو‌های ملت ایران هستند که هنرمندان و اهالی فرهنگ و رسانه پیشتاز تحقق آن هستند. 

استقبال هنرمندان جوان و پیشکسوت از صندوق رای ویژه هنرمندان

وی با بیان اینکه تالار وحدت امروز به محلی برای نشان دادن وحدت جامعه روشن‌فکر ایرانی تبدیل شده است؛ گفت: تالار وحدت محل پیشتاز وحدت و هم‌گرایی و انسجام است. با این حرکت بزرگ و نورانی امروز در برابر همه دوربین‌های خارجی و داخلی تالار وحدت یک عظمت و ماندگاری دارد که مرحون تلاش هنرمندان است. 

وزیر ارشاد گفت: ان‌شاءالله بتوانیم امروز را به یک روز وحدت آفرین و امیدآفرین و انسجام‌زا در تاریخ معاصر تبدیل کنیم تا یک حرکت رو به جلو و قوی برای ایران قوی و آباد ایجاد شود. 

اسماعیلی با تاکید براینکه جامعه هنری جز جدایی‌ناپذیر از جامعه هنری و پیشگام حرکت‌های مردم ایران است، افزود: امروز هنرمندان در تالار وحدت جمع شده‌اند تا این وحدت و هم‌گرایی را نشان دهند. مهمترین پیام این حضور این است که جامعه هنری جامعه هنری جزئی جدایی‌ناپذیر از عرصه تاریخ ملت ایران است.

جعفر دهقان بازیگر سینما و تلویزیون پس از حضور در تالار وحدت درباره انگیزه خود برای مشارکت در انتخابات گفت: نکته مهم این است که رسانه‌های خارجی مدام عدم مشارکت را تبلیغ می‌کنند درحالی که کشور‌های غربی و امریکایی‌ها به فکر منافع خودشان هستند و تلاش دارند منافع خودشان را تامین کنند و ما چرا نباید به فکر منافع خودمان باشیم. 

وی با تاکید براینکه مطمئن هستیم که در ایران همه به فکر کار هستند و بیرون از این دایره کسی به فکر ما نیست، عنوان کرد: باید مردم برای سرنوشت خودشان پای صندوق‌های رای بیایند و این مقدمه ایجاد یک کشور مقتدر است. 

استقبال هنرمندان جوان و پیشکسوت از صندوق رای ویژه هنرمندان

این بازیگر سینما و تلویزیون قهر با صندوق رای را مورد نقد قرار داد و تاکید کرد: مهم نیست ما حزب‌الهی یا غیر حزب‌الهی باشیم؛ ما همه ایرانی هستیم پس باید به فکر منافع کشور باشیم و توصیه می‌کنم همه به‌پای صندوق‌های رای بیایند.

دهقان درباره انتظارات هنرمندان از نماینده مردم در مجلس گفت: طبق قانون مالیات شامل هنرمندان می‌شود و من شخصا باید مالیات پرداخت کنم درحالی که کار زیادی انجام نداده‌ام؛‌ای کاش نمایندگانی منتخب شوند که به فکر هنرمندان هم باشند چراکه هنرمندان چشم‌و چراغ مردم بوده‌اند و هرگاه این کشور دچار خطر بوده است؛ در میدان حاضر بوده‌اند. 

هوشنگ توکلی از دیگر هنرمندانی بود که تالار وحدت بود و با تاکید براینکه حق رای یک حق آزاد برای تمام مردم است، عنوان کرد: من به عنوان یک هنرمندان با اینکه از شرایط کنونی راضی نیستم، اما انتخابات را یک حق می‌دانم که به جمهوریت نظام کمک می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: تک تک مردم بدانند اگر امروز در این جایگاه حاضر نباشند و غیبت کنند فرصت را به شخص دیگری داده‌اید تا برای آن‌ها تصمیم‌گیری کند. 

کوروش زارعی دیگر هنرمند عرصه هنر‌های نمایشی ضمن دعوت از عموم مردم برای حضور باشکوه در انتخابات گفت: امیدواریم نماینده مجلس به عرصه هنر و قانون‌گذاری هنر و بودجه‌های هنر توجه کنند.

 وی افزود: از نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم تقاضا داریم قوانینی را تصویب کنند که بتواند توسعه هنر در زمینه تئاتر و سینما را رونق دهد. ما از نمایندگان خواهش می‌کنیم برای تئاتر بودجه ویژه درنظر داشته باشند تا بتوانیم فعالیت خوبی داشته باشیم و شاهد ایجاد سازمان تئاتر باشیم. 

استقبال هنرمندان جوان و پیشکسوت از صندوق رای ویژه هنرمندان

محمود سالاری، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ محمد خراسانی‌زاده مدیرکل هنر‌های تجسمی وزارت ارشاد؛ مهدی حامد‌سقائیان دبیر جشنواره تئاتر فجر. 
بهروز افخمی کارگردان سینما.
هادی آرزم موزیسین. 
مصطفی محدثی‌خراسانی شاعر؛ علی‌محمد مؤدب شاعر؛ فرهاد قائمیان بازیگر سینما و تئاتر؛ جهانگیر الماسی بازیگر و کارگردان. 
محسن افشانی بازیگر سینما و تلویزیون. 
مهران رجبی بازیگر سینما و تلویزیون.
محسن علی‌اکبری تهیه کننده سینما. 
کاظم نظری مدیرکل دفتر هنر‌های نماشی. 
قاسم افشار خواننده. 
کیانوش گرامی بازیگر. 
مسعود اطیابی کارگردان سینما.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار