نقش مؤثر بسیج جامعه پزشکی در شناخت دقیق مدیریت بحران

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی با اشاره به نقش سازمان بسیج جامعه پزشکی در شناخت دقیق مدیریت بحران، گفت: با استفاده از پتانسیل‌های مردمی و ظرفیت‌های عظیم جامعه دانشگاهی می‌توانیم هر چه بیشتر برای کاهش حوادث و بلایا و مقابله با آن گام برداریم.
کد خبر: ۶۵۴۳۱
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸ - 06January 2016

نقش مؤثر بسیج جامعه پزشکی در شناخت دقیق مدیریت بحران

به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، محمد رئیسزاده در هفتمین کنگره بینالمللی سلامت در حوادث و بلایا اظهار داشت: این کنگره به طور کلی در سال 82 به همت سازمان بسیج جامعه پزشکی در راستای پرداختن و پاسخگویی به یک نیاز اساسی اما مقبول و بر زمین مانده کشور بنا نهاده شد.

وی افزود: آیندهنگری مسئولان و مردم در شناخت کلیدواژه مدیریت بحران مؤثر است و در زمانی که کلید واژههایی همچون سلامت در حوادث و بلایا، مدیریت بحران، ارزیابی و تحلیل خطر، ترسیم نقشههای خطر عبارات دور از ذهن مسئولان و مردم بود بسیج جامعه پزشکی به این مسئله پرداخت و آیندهنگری آغازی را بنیان نهاد که حادثهای همچون زلزله بم و آسیبهای ناشی از آن ضرورت پرداختن به مدیریت بحران را بیش از همیشه آشکار ساخت.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی به نقش این سازمان و برگزاری کنگرههای بحران در فعالیت مؤثر و اقدامات مفید در حوزه مدیریت بحران اشاره کرد و گفت: اگر امروز با علم به مدیریت بحران در مجامع دانشگاهی و ادبیات مسئولان کشوری در فضای رسانهای کشور توجه میشود بدون شک در ورای تکتک دستاوردهای چشمگیر این کنگره و پیگیریهای سازمان بسیج جامعه پزشکی شکل گرفته است.

به گفته رئیسزاده اینکه جوانان بااستعداد کشور در حوزه زیستی سلامت در بلایا و فوریتها تحقیق و تحصیل میکنند و یا اولین مجله علمی و تخصصی انگلیسیزبان در این رشته به چاپ و نشر رسیده به همت این کنگره انجام شده است و در واقع رسیدن به اهداف را نشان میدهد.

وی خاطرنشان کرد: بدون شک با بهرهگیری از پتانسیل عظیم جامعه دانشگاهی و برنامهریزی علمی برای بهرهبرداری هر چه بهتر از امکانات کشور میتوان به خوبی در راستای کاهش حوادث و بلایا گام برداشت.

گفتنی است در این کنگره نمایندگانی از کشورهای مختلف همچون سوئد، انگلیس، سوئیس، استرالیا، آمریکا، بنگلادش، هند، عراق حضور داشتند.

منبع :فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار