حضور حداکثری، اقتدار ملی/ امام جمعه سمنان:

انتخابات مظهر به رخ کشیدن قدرت ملی است

حجت‌الاسلام «مطیعی» گفت: انتخابات مظهر به رخ کشیدن قدرت ملی است و همگان باید این موضوع را از نگاه ملی و فراملی و با پرهیز از نگاه جناحی مدنظر داشته باشند و با مشارکت حداکثری در انتخابات حماسه خلق کنند.
کد خبر: ۶۵۴۳۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۴ - 01March 2024

به گزارش دفاع‌پرس از سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین «مرتضی مطیعی» امام جمعه سمنان در خطبه‌های این هفته اظهار داشت: انتخابات مظهر به رخ کشیدن قدرت ملی است و همگان باید این موضوع را از نگاه ملی و فراملی و با پرهیز از نگاه جناحی مدنظر داشته باشند و با مشارکت حداکثری در انتخابات حماسه خلق کنند.

وی تاکید کرد: افرادی که تا این لحظه از روز هنوز رای نداده‌اند، رای دادن را به ساعت‌های پایانی انتخابات موکول نکنند و در حضور پای صندوق رای تعجیل کنند.

وی اضافه کرد: نمایندگان مردم در مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی وظیفه های مهمی بر عهده دارند و رای دادن مردم برای انتخاب فرد اصلح یک وظیفه است پس البته رای دهندگان از انداختن رای سفید در صندوق آرا پرهیز کنند.

امام جمعه سمنان اظهار کرد: استان سمنان ۲۳ هزار رای اولی دارد که انتظار می‌رود شکوهی از حضور خود را در این روز تاریخی ثبت‌ کنند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان تصریح کرد: روز بعد از انتخابات سلیقه‌های مختلف در کنار هم باشند و کدورت‌های سیاسی کنار گذاشته شود.

وی ابراز کرد: اجرا و نظارت در فرآیند انتخابات دقیق است، رای که از صندوق بیرون آمد، معتبر است و فرد منتخب نماینده همه محسوب می‌شود و فتنه ۸۸ دورغی بیش نبود.

حجت الاسلام و المسلمین مطیعی گفت: نماینده نیز باید بدون درنظر گرفتن تمایز بین طرفداران خود و دیگران، برای آبادنی حوزه انتخابیه خود و در عرصه ملی تلاش کند.

وی افزود: در نهایت مردم پیروز میدان انتخابات هستند و انتظار می‌رود در راه تعالی و ارتقای ایران اسلامی به نمایندگان کمک کنند و نمایندگان منتخب اگر دوره‌های قبل کم‌کاری وجود داشت، جبران کنند.

امام جمعه سمنان با اشاره به چهاردهم اسفند سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) به عنوان اولین سازمان با فاصله ۲۲ روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی، بیان کرد: این نهاد اقدام‌های خوبی در زمینه فقرزدایی و کمک به نیازمندان در بخش‌های مختلف از جمله کمک‌هزینه درمانی، تحصیل، ازدواج و جهیزیه انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: یکهزار و ۵۰۰ نیازمند در استان سمنان متقاضی مسکن هستند که کمیته‌امداد امام خمینی(ره) ساخت یکهزار واحد را در دستور کار دارد و برای ساخت ۵۰۰ واحد دیگر نیازمند مشارکت خیران است.

وی بیان کرد: یکهزار و ۵۵۰ نفر با اقدام‌های ارزشمند کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان به خودکفایی رسیدند و همراهی خیران در تحقق بیشتر این رویکرد کمک کننده است.

حجت الاسلام و المسلمین مطیعی با اشاره به قرارگیری در آستانه ماه مبارک رمضان همراه با سال نو و هفته نیکوکاری، اظهار کرد: شهروندان شرکت در جشن نیکوکاری و کمک به نیازمندان را فراموش نکنند.

وی افزود: پرتاپ ماهواره ایرانی به فضا دستاوردی ارزشمند و افتخارآفرین برای نظام جمهوری اسلامی ایران است که در زمینه‌های مختلف کاربرد دارد.

امام جمعه سمنان با اشاره به پانزدهم اسفند روز درختکاری اضافه کرد: کاشت ۲ و نیم میلیون اصله نهال برای امسال و ۱۰ میلیون اصله در چهار سال تعهد استان سمنان است که در زمینه تعهد امسال بیش از ۸۰۰ هزار اصله کاشته شد و باید کمک شود تا پایان امسال این تعهد محقق شود.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب به درختکاری و توجه به منابع خدادادی و طبیعی، بیان کرد: اگر هر فرد سه نهال بکارد، تعهد کاشت درخت محقق خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به دهه پایانی ماه شعبان و ورود به ماه مهمانی خدا، تاکید کرد: پاک‌سازی و غبارروبی مسجدها و پهن کردن سفره افطاری ساده در مسجدها مورد توجه باشد.

وی با اشاره به اینکه فردی که کار خوب انجام دهد، عیب است که به فخرفروشی بپردازد، اضافه کرد: اما در مورد برخی اعمال خوب مانند پرداخت زکات و خمس، لازم است به منظور ترغیب دیگران آشکارا انجام شود.

امام جمعه سمنان افزود: خودستایی در دین اسلام کاری زشت و منشا گناهان کبیره است و رعایت تقوا از آلوده شدن به گناهان جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار