مدیرکل زندان‌های استان تهران اعلام کرد؛

عفو ۱۱۶۸ زندانی در تهران از ابتدای امسال

حیات الغیب با اشاره به جمعیت ۳۵ هزار و ۴۱۵ نفری زندانیان در این استان، گفت: هزار و ۱۶۸ مددجو از ابتدای سال با عفو آزاد شدند.
کد خبر: ۶۵۴۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۲ - 02March 2024

عفو ۱۱۶۸ زندانی در تهران از ابتدای امسالبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «سید حشمت الله حیات الغیب» مدیرکل زندان‌های استان تهران امروز (شنبه) در گزارشی از وضعیت قضایی زندانیان زندان‌های تابعه استان تهران ارائه کرد و اظهار داشت: ظرفیت اسمی زندان‌های استان ۲۲ هزار نفر و اکنون موجودی کل زندانیان استان ۳۵ هزار و ۴۱۵ نفر است که از این تعداد ۳۲ هزارو ۴۴۰ نفر حاضر به خواب هستند.

حیات الغیب افزود: نسبت جمعیت متهمان به محکومان ۱۶ درصد، محکومان ۷۸ درصد و محکومان قرار باز ۶ درصد تشکیل می‌دهد که در ابتدای سال جاری آمار متهمان ۲۳ درصد بوده است.

مدیرکل زندان‌های استان تهران درباره فراوانی گروه جرایم زندان‌های استان تهران، افزود: زندانیان مربوط به جرایم مواد مخدر ۳۳ درصد، سرقت ۳۱ درصد، جرایم علیه اشخاص ۱۰ درصد و سایر جرایم ۲۶ درصد است.

مدیرکل زندان‌های استان تهران درباره آمار ورودی زندانیان به تفکیک نوع قرار گفت: از ابتدای سال تاکنون هشت هزارو ۳۴۷ قرار کفالت، ۲۳ هزارو ۸۹۷ قرار وثیقه، دو هزارو ۳۵۷ قرار بازداشت موقت و ۱۱ هزارو ۹۵۰ محکوم آمار و ورودی زندانیان بوده است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون ماندگاری در زندان سه روز و کمتر پنج هزار و ۳۸۵ نفر بوده است که از این تعداد سه هزارو ۲۲۸ مورد شهرستان‌های تهران و دو هزار و۱۵۷ مورد شهر تهران است.

حیات الغیب اضافه کرد: تعداد یکهزارو ۸۱۰ نفر صرفاً محکومان مالی در زندان‌های استان به سر می‌برند که از این تعداد ۷۸۸ نفر دارای یک محکومیت و در زندان هستند؛ به طوری که یک هزارو ۲۳۳ نفر صرفاً رد مال، ۱۴۰ نفر صرفا مهریه و ۱۶۰ نفر صرفاً دیه عمدو غیرعمد در زندان به سر می‌برند.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد چهار هزارو ۵۸۸ مورد درخواست آزادی مشروط به مراجع قضایی ارسال شده که از این تعداد با یکهزارو ۲۲۱ مورد با این ارفاق قانونی موافقت شده است همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد یکهزار و ۷۰۸ مورد درخواست انتقال به وطن خویش به مراجع قضایی ارسال شده که از این تعداد با یکهزارو ۳۴۰ نفر موافقت شده است.

مدیرکل زندان‌های استان تهران گفت: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد هزار و ۱۶۸ مورد با عفو از زندان‌های استان آزاد شدند همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۳۳ هزارو ۴۴۶ مورد از مرخصی بهره‌مند شدند.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون هفت هزارو ۹۱۵ مورد بازدید توسط قضات از زندان‌های استان تهران به عمل آمده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد افزایش داشته است همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون در دادسرا‌های شهر تهران ۹۰ درصد دادرسی الکترونیک انجام گرفته در دادگاه‌های شهر تهران ۶۴ درصد دادرسی الکترونیک همچنین در شهرستان‌های استان ۹۲ درصد دادرسی الکترونیکی صورت گرفته است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار