معاون فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان؛

اجرای طرح «ضیافت رضوان» ویژه زائر اولی‌های روستاهای خراسان رضوی/ ۵۰ مسجد میزبان زائران حرم رضوی در ایام نوروز هستند

حجت‌الاسلام احمدنیا گفت: در ماه مبارک رمضان در قالب طرح «ضیافت رضوان» هزار نفر از زیارت اولی‌های روستاهای خراسان رضوی به زیارت حضرت ثامن‌الحجج علیه‌السلام مشرف می‌شوند.
کد خبر: ۶۵۴۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۳ - 04March 2024

اجرای طرح «ضیافت رضوان» ویژه زائر اولی‌های روستاهای خراسان رضوی/ ۵۰ مسجد میزبان زائران حرم رضوی در ایام نوروز هستندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان خراسان رضوی، نشست خبری تشریح برنامه‌های دهه تکریم و غبارروبی مساجد با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین «امیرحسین احمدنیا» معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان، امروز در مشهد برگزار شد.

حجت‌الاسلام احمدنیا در این نشست اظهار داشت: دهه سوم ماه شعبان، دهه تکریم و غبارروبی مساجد است چراکه مساجد باید آماده میزبانی از میهمانان خداوند در ماه مبارک رمضان شوند.

وی افزود: نمازگزاران هم باید همچون مساجد دل‌های خود را برای حضور در مهمانی خدا آماده کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان ادامه داد: شعار دهه تکریم مساجد «تحقق مساجد معمور و برقرار» است که سعی شده این شعار در این دهه در سایر مساجد نیز بسط و گسترش پیدا کند.

احمدنیا ادامه داد: آیین غبارروبی مساجد با حضور همسنگری‌های مساجد در این دهه برگزار می‌شود تا این کانون‌های اجتماعی در بهار قرآن و ماه رمضان میزبان جلسات مختلف از جمله محافل قرآنی با مشارکت بیشتر مردم باشند.

وی گفت: برگزاری نشست‌های بصیرتی با هدف تبیین مسائل روز و کارکردهای مسجد، تکریم ۵۰۰ نفر از نقش‌آفرینان عرصه جهاد تبیین و تجلیل از ۸۰۰ نفر از کارگزاران و ارکان مساجد از جمله برنامه‌های مساجد در ماه مبارک رمضان است.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان تصریح کرد: در دهه تکریم مساجد از اقشار مختلف مردم به خصوص همسایگان مساجد دعوت می‌شود که در برنامه‌های ماه مبارک رمضان حضور پیدا کنند.

حجت‌‌الاسلام احمدنیا گفت: در ماه مبارک رمضان در قالب طرح «ضیافت رضوان» هزار نفر از زیارت اولی‌های روستاهای خراسان رضوی در مشهد حضور پیدا می‌کنند. در این طرح زائران بارگاه حضرت ثامن‌الحجج علیه‌السلام بعد از اقامه نماز ظهر عازم مشهدالرضا می‌شوند و بعد از صرف افطار در تعدادی از مساجد و برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی، به زیارت حرم رضوی مشرف می‌شوند و بعد از صرف سحری به روستاهای خود باز می‌گردند.

وی خاطرنشان کرد: حداقل ۶۰ جشن روزه‌ اولی‌ها در دهه پایانی شعبان و روزهای ابتدایی ماه مبارک رمضان در مساجد برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان بیان داشت: در پویش سفره‌های آسمانی که با هدف ترویج سنت حسنه افطاری ساده با مشارکت آستان قدس رضوی، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برگزار می‌شود هر شب بیش از ۵ هزار پرس غذا طبخ و با توزیع آن توسط خیرین و همسنگری‌های مساجد از روزه‌داران پذیرایی خواهد شد.

حجت‌‌الاسلام احمدنیا خاطرنشان کرد: از دیگر برنامه‌های ستاد رسیدگی به امور مساجد خراسان، برگزاری اعتکاف دانش‌آموزی در دهه سوم ماه مبارک رمضان است. در این برنامه حداقل در هر ناحیه آموزش و پرورش مشهد دو مسجد میزبان دانش‌آموزان معتکف خواهند بود که در مجموع در ۱۶ مسجد شهر مشهد فریضه اعتکاف برگزار می‌شود البته در صورت افزایش آمار معتکفین ظرفیت مساجد نیز افزایش پیدا می‌کند.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به فرارسیدن ایام نوروز گفت: با توجه به میزبانی مشهدالرضا از زائران حرم امام رضا علیه‌السلام از سراسر کشور، قرارگاه هم محله امام رضا علیه‌السلام با سازماندهی ۵۰ مسجد سطح شهر مشهد به صورت رایگان آماده پذیرایی از پنج هزار و ۲۰۰ نفر از مسافران نوروزی هستند که این تعداد با توجه به افزایش مسافران، تغییر پیدا می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها