بلینکن: حماس آتش‌بس را بپذیرد!

وزیر خارجه آمریکا، بدون اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی، مدعی شد که جنبش حماس اکنون فرصت پذیرش آتش بس و پایان دادن به تنش‌ها در غزه را دارد.
کد خبر: ۶۵۵۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۸ - 05March 2024

بلینکن: حماس آتش‌بس را بپذیرد!به گزارش گروه الملل دفاع‌پرس، وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که زمان برقراری آتش بس فوری میان رژیم صهیونیستی و حماس فرا رسیده است.

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» خواست آتش‌بس فوری رژیم صهیونیستی را بپذیرد.

وزیر خارجه آمریکا امروز دردیدار با نخست وزیر قطر در واشنگتن مدعی شد که در حال حاضر فرصتی برای دستیابی به آتش بس فوری وجود دارد که اسرا را قادر می‌سازد به خانه‌های خود بازگردند و میزان کمک‌های بشردوستانه را که به فلسطینی‌هایی که تا حد زیادی به آن نیاز دارند، به میزان قابل توجهی افزایش داد.

بلینکن، بدون اشاره به همدستی آمریکا در جنایت‌های چند ماه اخیر رژیم صهیونیستی در غزه، مدعی شد که پس از این آتش بس می‌تواند شرایطی را مشخص کرد که منجر به یک راه حل دائمی شود.

پیش از این، احمد عبدالهادی نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در لبنان اعلام کرد که مساله اصلی در ایده‌های مطرح‌شده از سوی جنبش حماس، توقف حمله‌های رژیم صهیونیستی و تحقق شروط مقاومت فلسطین در هرگونه توافق است.

وی افزود: نتانیاهو خواهان هیچ توافقی نیست، زیرا هرگونه توافق به معنای پایان سیاسی وی است، از این رو در تلاش است تا در مسیر گفت‌وگو‌ها مانع‌تراشی کند و جنگ را به درازا بکشاند.

عبدالهادی گفت: گفت‌وگو‌های قاهره ادامه دارد و حماس پیشنهاد خود را ارائه داده است، اما مشخص شده است که نتانیاهو قصد دارد موضوع اسیران را از دست مقاومت خارج کند. در حال حاضر برای فشار بر نتانیاهو در مذاکرات، توپ در زمین واشنگتن است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار