مفسر قرآن:

رشد علم باید به قرب الهی منتج شود

حجت‌الاسلام قرائتی با اشاره به فلسفه نماز در توجه به خالق هستی، گفت: رشد علم باید به قرب الهی منتج شود.
کد خبر: ۶۵۵۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۰ - 06March 2024

به گزارش دفاع‌پرس از اصفهان، حجت‌الاسلام «محسن قرائتی» رییس ستاد اقامه نماز در پنجمین اجلاس استانی نماز اصفهان با اشاره به فرازهایی از آیات قرآن اظهار داشت: سوره علق با آیه شریفه "اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِی خَلَقَ" شروع و انسان را به خواندن دعوت می‌کند و لذا براساس مضامین دینی تنها خواندنی آرش دارد که به عبودیت الهی منتهی شود.

وی با اشاره به نقش علم در پیشرفت بشر، ادامه داد: ساخت هواپیما زمانی ارزشمند است که به کشتار انسان‌های بی‌گناه و مظلومان نیانجامد و کرده این فناوری ارزشمند نیست.

حجت‌الاسلام قرائتی با اشاره به ضرورت مطالعه اسرار نماز، گفت: وجود کتابهایی به منظور آشنایی با نماز، اهل بیت (ع)، امام زمان (عج)، حضرت زهرا (س) در هر خانه‌ مسلمانی ضروری است.

صاحب تفسیر نور تاکید کرد: معلمان و فرهنگیان با سوالات قشر نوجوان مواجه هستند و باید به سوالات آنها جواب‌های مناسبی داد به طور مثال جواب سوالاتی که پیرامون امام زمان(عج) مطرح می‌شود، می‌توان به تفاوت بین موهای سر و مژه اشاره کرد.

حجت‌الاسلام قرائتی درباره سوالات نسل جوان پیرامون زمان ظهور امام زمان (عج) گفت: وقتی یازده چراغ هدایت را شکستند و به شهادت رساندند، حکمت اقتضا می‌کند زمانی امام زمان(عج) ظهور کنند که شرایط مهیا شود.

وی با تاکید بر اینکه قرآن و اهل بیت(ع) از هم جدا نیستند، گفت: همانگونه که در ماه محرم صدها جلسه عزاداری برپا می‌کنیم باید در ماه مبارک رمضان هم نیز صدها جلسه تفسیر قرآن برگزار کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار