مشاور فرمانده معظم کل قوا در امور ارتش:

پیشرفت چشمگیر توان رزمی ارتش جمهوری اسلامی/ قدرت‌های ظالم فقط زبان قدرت را می‌فهمند

امیر سرتیپ «حاتمی» با بیان اینکه در جهان امروز، قدرت‌های ظالم جز زبان قدرت با هیچ منطقی آشنا نیستند، گفت: هر کشوری که نتواند از ملت، آرمان‌ها و ارزش‌های خود دفاع کند، محکوم به شکست و نابودی است.
کد خبر: ۶۵۵۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳ - 09March 2024

امروز فقط با قدرت و اقتدار ملی می‌توانیم از حق و حقوق خود و کشورمان دفاع کنیمبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» مشاور فرمانده معظم کل قوا در امور ارتش ضمن بازید از نمایشگاه دستاورد‌های شهید سپهبد «علی صیادشیرازی» هوانیروز ارتش در جمع فرماندهان، مدیران و مسئولان ارشد این نیرو با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی، شاهد رشد، بالندگی، تحریم‌شکنی و اقتدار هوانیروز ارتش هستیم، اظهار داشت: امروز شاهد آن هستیم که درصد آمادگی رزمی هوانیروز به نقطه بسیار مطلوبی رسیده و کار‌های ابتکاری و خلاقانه‌ای همچون مجهز شدن به تجهیزات دید در شب و مسلح شدن به موشک‌های جدید و دوربرد که نیاز ضروری هوانیروز بود، به همت و اراده سلسله مراتب فرماندهی ارتش صورت گرفته است.

امیر سرتیپ حاتمی افزود: کارکنان جان‌برکف هوانیروز همواره و در همه برهه‌های حساس تاریخ انقلاب، پاسدار حریم اسلام، کشور و مدافع ارزش‌های والای انقلاب اسلامی بوده و در آزمون‌های بزرگی همچون پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، غائله کردستان، حماسه هشت سال دفاع مقدس، عملیات غرورآفرین مرصاد، مشارکت در پروژه‌های عظیم ملی و به‌خصوص در بلایای طبیعی همچون سیل، زلزله و... با احساس مسئولیت مضاعف در کنار و جان‌فدای ملت بوده‌اند.

مشاور فرمانده معظم کل قوا در امور ارتش با اشاره به نقش کارکنان هوانیروز ارتش در برقراری آرامش و امنیت کشور عنوان کرد: خلبانان، کادر فنی، ستادی و پروازی هوانیروز ثابت کردند که در هنگامه خطر و تهدید و در برقراری آرامش و امنیت کشور نقش بسزایی داشته و با ایثار و ازخودگذشتگی، خدمات ارزنده خود را در طبق اخلاص گذاشته‌اند. 

وی در ادامه با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین و به‌ویژه غزه گفت: متأسفانه کشور‌های مدعی حقوق بشر، یکی پس از دیگری قطعنامه‌های شورای امنیت را در جهت آتش‌بس و جلوگیری از کشتار روزافزون مردم غزه با وقاحت تمام وتو می‌کنند و با این رفتارشان هویت، صلاحیت و اعتبار خود و سازمان ملل و سایر سازمان‌های بین‌المللی را به تمسخر گرفته‌اند.

امیر حاتمی با بیان اینکه با مرور تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به این نتیجه و باور قطعی رسیده‌ایم که در جهان امروز، قدرت‌های ظالم و ستمگر جز زبان قدرت با هیچ منطقی، آشنا نیستند، تأکید کرد: امروز فقط با قدرت و اقتدار ملی است که می‌توانیم از حق و حقوق خود و کشورمان دفاع کنیم.

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) بار‌ها تأکید فرموده‌اند که تنها با «قوی شدن» می‌توانیم امنیت خود را حفظ کرده و در مسیر پیشرفت و تمدن‌سازی قرار گرفته و از آرمان‌های والای انقلاب و شهدای عزیز و دستاورد‌های ملت بزرگ ایران اسلامی محافظت کنیم. 

مشاور فرمانده معظم کل قوا در امور ارتش با بیان اینکه قدرت دارای مؤلفه‌های متعددی است، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مؤلفه قدرت، مؤلفه نظامی است که می‌تواند از سایر مؤلفه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و... محافظت کند.

امیر حاتمی با بیان اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان این ملت تصور می‌کردند که با خروج مستشاران نظامی، تمامی تجهیزات و بالگرد‌های هوانیروز زمین‌گیر شده و به آهن‌پاره‌هایی تبدیل خواهد شد، گفت: با نفس قدسی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و بعد از آن هدایت و راهبری‌های حکیمانه فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) و همت جوانان انقلابی و مؤمن، نه‌تنها هوانیروز در دوران انقلاب با مشکل و وقفه مواجه نشد، بلکه توانست با خودباوری، تحریم‌های ظالمانه را شکسته و با بهره‌گیری از علم و دانش بومی، هوانیروز را به جایگاه واقعی خود و در تراز تهدیدات احتمالی برساند.

وی با بیان اینکه بر اساس حکم تاریخ، هر کشوری که نتواند از ملت، آرمان‌ها، ارزش‌ها و مرز‌های خود دفاع کند، محکوم به شکست، تجاوز و نابودی است، یادآور شد: در جنگ جهانی اول و دوم، کشور عزیزمان به دلیل ضعف و بی‌کفایتی حاکمان و پادشاهان بی‌لیاقت و وابسته، مورد اشغال بیگانگان و متجاوزین قرار گرفت و خسارت‌های غیرقابل جبران و بی‌شماری بر کشورمان وارد شد.

مشاور فرمانده معظم کل قوا در امور ارتش بیان کرد: ایران به دلیل داشتن موقعیت راهبردی در منطقه غرب آسیا و با در اختیار داشتن منابع طبیعی سرشار و خدادادی و ظرفیت‌های بی‌نظیر ژئوپلیتیکی، همواره مورد طمع، تعدی و دست‌درازی ابرقدرت‌ها بوده و تاریخ ثابت کرده که هر زمان کشورمان نتوانسته به قدرت بازدارندگی برسد، آماج بی رحمانه‌ترین حملات و دشمنی‌ها قرار گرفته است.

امیر حاتمی نمونه بارز این بداندیشی را تجاوز رژیم بعثی عراق به کشورمان دانست و افزود: صدام جنایتکار که با حمایت‌های بی‌دریغ نظام استکبار قصد داشت ظرف سه روز خوزستان و ظرف یک هفته تهران را اشغال و نظام نوپای جمهوری اسلامی را سرنگون کند، در کمال ناباوری با مقاومت سلحشورانه ملت و نیرو‌های مسلح مقتدرمان روبه‌رو شد و تودهنی سختی از فرزندان ایران اسلامی خورد.

وی در پایان با اشاره به سرعت پیشرفت‌ها و تحولات فناورانه در عرصه‌های جهانی و لزوم توجه به این شتاب فزاینده گفت: امروز با مدیریت راهبردی و هوشمندانه فرمانده کل ارتش، فرمانده نیروی زمینی و به‌ویژه فرمانده هوانیروز ارتش، شاهد پیشرفت‌های چشمگیری در ارتقای قدرت رزم و آمادگی‌های دفاعی ارتش و به‌خصوص هوانیروز قهرمان هستیم که از این بابت خداوند متعال را شاکر و سپاسگزاریم.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار