رهایی ۴ زندانی جرائم غیرعمد به همت دانش‌آموزان مرودشتی

دانش‌آموزان موسسه و مدرسه سما شهرستان مرودشت در قالب اجرای پویش «جای زندانی غیر عمد در زندان نیست»، با اختصاص پول توجیبی و کمک‌های خود طی یک سال گذشته چهار زندانی جرائم غیرعمد را از زندان آزاد کردند.
کد خبر: ۶۵۶۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۸ - 09March 2024
رهایی ۴ زندانی جرائم غیرعمد با سخاوت دانش‌آموزان مرودشتیبه گزارش دفاع‌پرس از فارس، دانش‌آموزان موسسه و مدرسه سما شهرستان مرودشت در قالب اجرای پویش «جای زندانی غیر عمد در زندان نیست»، با اختصاص پول توجیبی و کمک‌های خود طی یک سال گذشته چهار زندانی جرائم غیرعمد را از زندان آزاد کردند.
 
«علی اکبر منصوری» رئیس اداره فرهنگی و تربیتی اداره کل زندان‌های استان فارس روز شنبه شنبه در مراسمی که با هدف تجلیل از دانش آموزان و اولیای خیر آنان در مرودشت، گفت: در اقدام شایسته مجموعه آموزشی و دانشگاهی سما مرودشت و همچنین کمک ستاد دیه استان، یک مادر و سه پدر که به سبب جرائم غیر عمد مالی در زندان بودند، به دست دانش‌آموزان خیر از زندان آزاد و به کانون خانواده بازگشتند.
 
منصوری افزود: زندانیان جرائم غیر عمد در وقوع جرم انگیزه عمد و مجرمانه نداشته اند و از سر اتفاق به زندان افتاده‌اند لذا واجد شرایط برخورداری از کمک‌های خیرین به منظور آزادی و حضور در کنار خانواده خود هستند.
 
«سیروس فارسی» رئیس دانشگاه آزاد سما مرودشت نیز گفت: در پویش جای زندانی جرایم غیرعمد در زندان نیست، ما شاهد حس انسان دوستی دانش‌آموزان و خانواده‌هاشان و تبلور احساس مسئولیت اجتماعی آنان نسبت به رفع گرفتاری انسان‌های نیازمند بودیم و این اقدام شایسته بدست آینده سازان این مملکت انجام پذیرفت.
 
وی افزود: در نظر داریم از طریق آموزش و پرورش شهرستان مرودشت و همچنین نهاد امام جمعه و فرمانداری نسبت به فرهنگ‌سازی این سنت حسنه و مشارکت دانش آموزان در حوزه مسئولیت اجتماعی و ترویج شهروند مداری، تداوم آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد توسط دانش آموزان را دنبال کنیم.
 
«فاطمه زارع» رئیس مدرسه سما شهرستان مرودشت نیز گفت: هدف ما صرفاً آزادی یک مادر محکوم غیر عمد جرائم مالی در زندان بود، اما با استقبال دانش آموزان و خانواده‌هایشان و همچنین خیرین، بیش از ۷۰۰ میلیون ریال کمک جمع آوری شد که با مساعدت ستاد دیه فارس، موجبات آزادی یک مادر و سه پدر از زندان فراهم شد و امروز در راستای توسعه این سنت و فرهنگسازی آن، شاهد مراسم تجلیل از دانش آموزان خیر و اولیای آنان هستیم.
 
شهرستان مرودشت در فاصله ۴۵ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار