اختتامیه سیزدهمین جشنواره صدف زخمی در زنجان برگزار شد

اختتامیه سیزدهمین جشنواره صدف زخمی با حضور جمعی از مسؤولان در زنجان برگزار شد.
کد خبر: ۶۵۶۲۲۹
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۸ - 10March 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زنجان، سرهنگ پاسدار «سید شمس‌الدین موسوی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان در آئین اختتامیه سیزدهمین جشنواره صدف زخمی اظهار داشت: خوشحالیم که بار دیگر فرصت شد تا در جمع هنرمندانی باشیم که هنر خود را در مسیر دفاع مقدس قرار دادند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به اینکه شعرای زنجان موفق به کسب ۳ مقام کشوری شدند، اضافه کرد: در بخش کتاب نیز زنجان نویسنده زنجانی موفق به کسب مقام کشوری شدند.

وی با اشاره به اهمیت شعر در نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان کرد: اهمیت موضوع از نگاه رهبر به حدی است که یک روز را برای دیدار وشعرخوانی با شاعران اختصاص می‌دهند.

موسوی با اشاره به اینکه شعر در کنار سایر جلوه‌های هنری چون کتاب، تئاتر، سینما و ... در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بسیار موثر است، گفت: باید در این زمینه از هنرمندان حمایت کرد و قدردانی آنها باشیم.

«مهدی محبتی» استاد ادبیات دانشگاه زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت جایگاه شعر و شاعری در تاریخ ایران اظهار کرد: شاعران در تاریخ ایران همواره جایگاه والایی داشتند.
محبتی با اشاره به اینکه در روزگاری که امکان انتشار و پخش شعر بسیار سخت بود، شعر سینه به سینه پخش می‌شد، شعرها در زمان کوتاهی به دست مردم می‌رسید، بیان کرد: با این وجود شاهد هستیم که اشعار بسیاری از شعرا تا امروز در محافل خوانده می‌شود.

وی گفت: باید تلاش شود انقلاب اسلامی در تاریخ ماندگار شود.
انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار