آمادگی ژاپن برای همکاری با ایران در زمینه مبارزه جهانی با مواد مخدر

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر از آمادگی ژاپن برای همکاری متقابل با ایران در عرصه مبارزه جهانی با مواد مخدر خبر داد.
کد خبر: ۶۵۶۹۵۴
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶ - 14March 2024

آمادگی ژاپن برای همکاری با ایران در زمینه مبارزه جهانی با مواد مخدربه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «اسکندر مؤمنی» دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر  در دیدار با هیرومینامی، رئیس هیأت ژاپن اظهار داشت: بین دو کشور روابط تاریخی به قدمت ۱۰۰ سال وجود دارد و این روابط همواره رو به توسعه و گسترش است و مردم ایران هم نسبت به کشور شما و مردمان آن نگرش مثبت دارند.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر افزود: از دولت ژاپن و به خصوص سفیر آن کشور در تهران برای حمایت‌های مستمر خود از برنامه مشارکت کشوری در زمینه مبارزه با مواد مخدر تشکر ویژه خود را ابراز می‌دارم.

مومنی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران به دلیل موقعیت جغرافیایی کنار بزرگ‌ترین تولیدکننده مواد مخدر جهان قرار گرفته است و در همین راستا، اقدامات گسترده‌ای برای مبارزه با این بلای خانمان‌سوز انجام می‌دهد و تاکنون افراد زیادی در راه مبارزه جهانی با مواد مخدر به شهادت رسیده‌اند.

به گفته مومنی، ایران تمایل دارد پیش نویس سند همکاری با کشور ژاپن به‌منظور ارتقاء همکاری‌ها، تبادل اطلاعات عملیاتی و شناسایی سران باند‌های قاچاق مواد مخدر، روان‌گردان‌ها، پیش ساز‌ها و NPS و انتقال تجارب موفق و مبتنی بر علم در زمینه پیشگیری، درمان، بازتوانی و صیانت اجتماعی تنظیم کند.

رئیس هیأت ژاپن هم در این دیدار مجددا بر اراده کشورش نسبت به پشتیانی از اقدامات و فعالیت‌های جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

وی همچنین با استقبال از دستاورد‌های جمهوری اسلامی ایران در زمینه کاهش تقاضا، درمان معتادین و کاهش آسیب ناشی از سوء مصرف، از آمادگی دولت ژاپن برای کمک متقابل در پروژه‌های مربوطه و مشارکت با ایران به منظور اجرای پروژه‌های مشترک خبر داد.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار