سفارت ایران در پاکستان؛

همگان برای مقابله با اسلام‌هراسی، خشونت مذهبی و تروریسم تلاش کنند

سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاکستان در بیانیه‌ای از همه کشور‌ها به خصوص کشور‌های اسلامی خواست که برای مقابله با اسلام‌هراسی، خشونت مذهبی و تروریسم تلاش کنند.
کد خبر: ۶۵۶۹۹۹
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸ - 14March 2024

همگان برای مقابله با اسلام‌هراسی، خشونت مذهبی و تروریسم تلاش کنندبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، پانزدهم مارس، روز جهانی مقابله با اسلام هراسی است و به این مناسبت سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاکستان، ضمن محکوم کردن کلیه اشکال خشونت مذهبی، افراط گرایی و اسلام هراسی، بر ضرورت اتخاذ اقدامات هماهنگ در سطوح کشوری، منطقه‌ای و بین‌المللی بخصوص در کشور‌های اسلامی، برای مقابله با پدیده اسلام هراسی تاکید می‌کند.

در بیانیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسلام‌آباد آمده است: متأسفانه، توطئه صهیونیستی و استعماری از طریق اقدامات تحریک آمیزی همچون قرآن‌سوزی، توهین به پیامبر اسلام (ص) و توهین آشکار به مقدسات، اعتقادات و ارزش‌های مذهبی یک و نیم میلیارد انسان به بهانه «آزادی بیان»، به موضوعی عادی تبدیل شده است. این پدیده خطرناک، موجب تشدید تنش، نفرت پراکنی، اسلام هراسی و خشونت علیه مسلمانان می‌شود و تهدیدی علیه صلح و امنیت بین المللی و حقوق بشر و تهدیدی علیه روابط مسالمت ‎آمیز بین ملت‌ها و پیروان ادیان الهی و همزیستی مسالمت آمیز به شمار می‌رود.

در ادامه این بیانیه می‌افزاید: متأسفانه، حمایت آمریکا و برخی کشور‌های غربی از تروریسم و نیز اقدامات برخی گروه‌های تروریستی و افراطی به نام اسلام، باعث خدشه دار شدن چهره اسلام و موجب افزایش موج اسلام هراسی در جهان شده است. همچنین، برجسته ‎سازی و بزرگ نمایی مغرضانه اقدامات خشونت آمیز و تروریستی گروه‌های خشن و افراطی توسط دستگاه پروپاگاندای غرب، به ایجاد اسلام‌‎هراسی و اسلام‌ستیزی دامن زده است. این در حالی است که در برابر جنایت‌های رژیم صهیونیستی و نسل‌کُشی در غزه سکوت اختیار کرده‌اند.

بیانیه سفارت ایران در پاکستان تصریح می‌کند: ضمن ابراز نگرانی از تداوم اقدامات خشونت آمیز، افراطی و تروریستی بخصوص به نام دین، این سفارت توهین به مقدسات دینی و تحریک احساسات پیروان ادیان به بهانه آزادی بیان را محکوم کرده و از جامعه بین‌المللی می‌خواهد نسبت به توهین و بی‌‎احترامی به مقدسات دینی مسلمانان، تعرض به کتب مقدس ادیان الهی و اماکن مذهبی مسلمانان از جمله مسجدالاقصی بی‌تفاوت نباشند.

در خاتمه این بیانیه آمده است: علاوه بر تاکید بر اهمیت اتخاذ تدابیر هماهنگ برای مبارزه با هرگونه تبعیض، بیگانه‌هراسی و خشونت علیه مسلمانان، از همگان می‌خواهد برای مقابله با اسلام‌هراسی، خشونت مذهبی و تروریسم در چهارچوب قوانین و مقررات بین‌المللی و کشوری، تلاش کنند.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار