مدیرکل ارشاد اسلامی خراسان رضوی:

جشنواره ابوذر باید تبیین‌گر حقایق باشد

حسین‌زاده گفت: جشنواره ابوذر باید همچون عمار، تبیین‌گر باشد، یعنی آنجا که امام جامعه نیاز دارد که تصویر، قلم و بیان رسانه یاریگر جریان حق باشد، به وظیفه خود عمل کند.
کد خبر: ۶۵۷۱۰۲
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵ - 15March 2024

جشنواره ابوذر باید تبیین‌گر حقایق باشدبه گزارش دفاع‌پرس از استان خراسان رضوی، «محمدحسین‌زاده» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی شب گذشته در آئین اختتامیه هفتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر اظهار داشت: اصحاب قلم باید خود را متخلق به راستگویی و عدالت‌طلبی که ویژگی‌های برجسته ابوذر و عمار بوده، کنند.

وی با بیان اینکه تصویر، قلم و بیان رسانه باید حق را بیان کند، تصریح کرد: باید انتقاد کرد و نترسید هرچند مرزهای بین انتقاد و سیاه‌نمایی بسیار سخت است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی ادامه داد: جشنواره ابوذر برای اینکه برازنده نام ابوذر که یکی از صحابه خاص حضرت رسول (ص) و امیرالمومنین (ع) است، باید دارای دو صفت صداقت و عدالت‌خواهی ابوذر باشد.

حسین‌زاده تاکید کرد: این جشنواره باید همچون عمار، تبیین‌گر نیز باشد، یعنی آن جایی که امام جامعه نیاز دارد که تصویر، قلم و بیان رسانه یاریگر جریان حق باشد، به وظیفه خود عمل کند.

این مقام مسئول گفت: ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که عده‌ای به اسم روشنفکری به دنبال سکولارسازی جامعه هستند و به دنبال حذف دین، مکتب و ایدئولوژی از متن زندگی هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: از سختی‌ها کار رسانه آنجاست که باید پای این ایدئولوژی و مکتبی که ابوذر و عمار پرورش داده بایستد و این کار بسیار سختی است.

حسین‌زاده با تاکید بر اینکه انتقاد اقضائات خود را دارد، بیان داشت: جایی باید انتقاد کرد و نترسید، در جایی دیگر انتقاد کردن شاید تکمیل پازل دشمن باشد و باید به‌گونه‌ای دیگر انتقاد را بیان کرد که تکمیل پازل دشمن نباشد، مرز بین انتقاد و سیاه‌نمایی بسیار باریک است و این هنری است که باید اهل فن رسانه آن را تشخیص دهند.

وی اظهار امیدواری کرد که اهالی رسانه دیار سرزمین خورشید و همسایه‌های ثامن‌الحجج به گونه‌ای قلم بزنند که موجب خشنودی امام رضا (ع) و نام ابوذر برازنده نامشان باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار