امام جمعه کرمانشاه:

تمام عظمت رمضان به برکت نزول قرآن کریم است

حجت الاسلام «غفوری» گفت: تمام عظمت رمضان به برکت نزول قرآن کریم است پس باید با قرآن آشنا شویم و با آن انس بگیریم.
کد خبر: ۶۵۷۱۴۵
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۲ - 15March 2024

به گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، حجت الاسلام و المسلمین «حبیب الله غفوری» امام جمعه شهرستان کرمانشاه امروز در آخرین خطبه خود در سال ۱۴۰۲ در مسجد جامع با دعوت همه مردم به تقوا و تبعیین ارزش بالای ماه رمضان اظهار داشت: ماه رمضان، ماه عبادت و مهمانی خدا است که باید سعی کنیم بیشترین استفاده را از ماه مبارک داشته باشیم. این ماه نظیر ندارد.

امام جمعه شهرستان کرمانشاه با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان گفت: تمام عظمت رمضان به برکت نزول قرآن کریم است پس باید با قرآن آشنا شویم و با آن انس بگیریم. 

وی به بیان بزرگی قرآن کریم پرداخت و گفت: قرآن نه تنها کتاب هدایت بلکه بیان کننده همه مسائل است. سوالی نیست که از قرآن پرسیده شود و قرآن پاسخگو نباشد. این قران بعضی از آیات دیگر را تصدیق کرده است و هیچ گونه اختلافی در آن دیده نمی‌شود. اگر این کتاب از جانب خدا نبود اختلافاتی در آن دیده می‌شد.

امام جمعه شهرستان کرمانشاه افزود: ظاهر قران زیبا و دل انگیز است و باطن آن بسیار عمیق است. فقط قران کریم است که می‌تواند محور هدایت بشر باشد. امیدواربم خدا ما را به برکت انس با قران کریم، به مقام قرب برساند.

حجت الاسلام و المسلمین غفوری علت انجام گناه و معصیت را غفلت و فراموشی خدا عنوان کرد و اظهار کرد: حق تقوای الهی به همین است که همیشه به یاد خدا باشیم و لحظه‌ای بدون یاد خدا سر نکنیم. استمرار یاد خدا است که باعث می‌شود انسان در لحظات پایان عمر خود ایمانش را از دست ندهد.

امام جمعه شهرستان کرمانشاه با اشاره به مناسبت های هفته پیش رو گفت: ۲۵ اسفند سالروز ارتحال حاج سید احمد خمینی، فرزند انقلابی و باوفای امام راحل (ره) است که تا آخرین لحظات در کنار امام به ایشان خدمت کرد و بعد از رحلت حضرت امام هم محکم در حمایت از رهبر معظم انقلاب ایستاد.

وی در ادامه گفت: ۲۹ اسفند روز ملی شدن صنعت نفت برای کشوری که تحت استعمار دشمنان بود و به رهبری روحانیت و علمای دین اصل قضیه ملی شدن صنعت نفت شکل گرفت که این روز یک برگ زرین از مجاهدت‌های ملت ایران است.

امام جمعه شهرستان کرمانشاه در ادامه خطبه هایش با تبریک سال نو افزود: به امت شریف ایران و مردم استان کرمانشاه نوروز ۱۴۰۳ را پیشاپیش تبریک می‌گویم. امبدواریم سال جدید سال پیشرفت تعالی و رفع مشکلات در همه عرصه ها به ویژه در عرصه های اقتصادی و فرهنگی باشد.

حجت الاسلام و المسلمین غفوری فعالیت دشمنان در عرصه فرهنگی را مطرح کرد و افزود: دشمان به عرصه فرهنگی دل بسته‌اند و این توطئه فرهنگی را ادامه می‌دهند و ابزار آنها رسانه‌ها و فضای مجازی است چون مدیریت فضای مجاری به دست آنها است. در این عرصه نیاز داریم به اینکه دشمن را ناکام کنیم.

وی با اشاره به انتشار ویدیو در یک درمانگاه در قم افزود: نفوذی‌هایی که در چنین مراکزی فعالیت می‌کنند حضور دارند که برای اولین بار ویدیو دوربین مدار بسته در شبکه ‌های معاند پخش شد. این نشان دهنده برنامه ریزی دشمن در این عرصه است.

امام جمعه  شهرستان کرمانشاه اضافه کرد: در مطب‌های پزشکان منشی‌ها حجاب را رعایت نمی‌کنند که این نشان دهنده این است که دشمن در مراکز درمانی ما در بُعد فرهنگی برای فعالیت های ضد دینی و اسلامی چشم دوخته است و مسوولان در این زمینه باید حواس جمع باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها