اختتامیه دوره‌های آموزشی ساترا برگزار شد

آیین اختتامیه دوره‌های آموزشی ساترا و گرامیداشت روز آموزش رسانه با حضور رئیس و مدیران ساترا برگزار شد.
کد خبر: ۶۵۷۵۰۸
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۲ - 17March 2024

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، آیین اختتامیه دوره‌های آموزشی ساترا و گرامیداشت روز آموزش رسانه با حضور رئیس و مدیران ساترا برگزار و موضوعاتی حول مبحث آموزش مطرح شد.

حسن صفرعلی، مدیر تعاملات بین‌المللى ساترا در ابتدای این جلسه اظهار داشت: سازمان تنظیم مقررات از سال ۹۶ راه اندازی شد و ماموریت اصلی آن تنظیم مقررات، صدور مجوز، نظارت و پایش و موضوعات تنظیم‌گری صوت‌و تصویر در حوزه صوت و تصویر فراگیر است؛ از همان بدو تاسیس این سازمان، موضوع آموزش یکی از بخش‌های مهم ساترا و جزو ساختار‌های اصلی آن بوده است.

وی ادامه داد: سنوات اولیه کار ساترا در حوزه موضوعات آموزشی بیشتر آموزش داخلی و نیروی انسانی بود؛ در سال‌های بعد ۹۷ و ۹۸ موضوعات آموزشی تغییرات ماموریتی پیدا کرد و گسترده‌تر شد کما اینکه در سال ۹۷ ما تغییر ساختار ساترا را داشتیم و می‌توان گفت از آن زمان آموزش، شاخصه‌های تخصصی‌تری به خود گرفت. این گستردگی مبانی و مباحث سازمان، موضوعات آموزش را خطیرتر و موثر‌تر کرد؛ با حضور آقای مقیسه در اواخر سال ۱۴۰۰ تقریبا یک نگاه جدید به موضوعات آموزش شکل گرفت و این تغییرات، وظیفه مذکور را مشخص‌تر و شاکله‌مندتر کرد.

صفرعلی در ادامه خاطرنشان کرد: سال ۱۴۰۱ آموزش‌هایی که در حوزه تطبیقی بودند در بخش موضوعات عمومی و تخصصی به آن‌ها پرداخته شد. ۳۷۸۰ نفر، ساعت در ساترا آموزش را داشته‌ایم و در سال ۱۴۰۲ با تغییرات تقویمی که داشتیم موضوعات تخصصی‌تر و تعداد آموزش‌ها هم بیشتر شد.

مهدی حاجی‌سیاری در ادامه جلسه عنوان کرد: اینکه ما در حوزه آموزش بخواهیم صرفا به یک مجموعه به‌نام اداره کل آموزش بسنده کنیم، شدنی نیست. در آموزش‌های سازمانی، مسئولیت آموزش با مدیریت مجموعه‌ای است که فرد با آن کار می‌کند. خوشبختانه در دوره جدید ریاست صدا و سیما اتفاقات خوبی رخ داده است که مدت‌ها مغفول مانده بود. یکی از این موارد تصویب آیین‌نامه آموزشی سازمان است و برنامه‌های خوبی هم در حوزه آموزش مدیران در حال انجام است.

حسن طرازنده، مدیرکل امور مالی و اداری ساترا نیز در انتهای جلسه بیان کرد: بدیهی است که ساترا در مقایسه با بسیاری از سازمان‌های کشور از سابقه کمتری برخوردار است همچنین الگویی به این شکل نیز وجود نداشته که ساترا از آن بهره‌مند شود، اما در دنیا وجود دارد و می‌توان از سازمان‌های پیشرو در حوزه تنظیم‌گری در سطح بین‌المللی استفاده کرد حتی می‌توان خبرگان این حوزه را شناسایی و با دعوت از آن‌ها برای مدیران و کارشناسان در زمینه‌های مختلف بهره‌مند شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار