یاران خراسانی ۱۰۱؛

شهید شرفی ابوالخازن: حضور در جهاد رضایت پروردگار را به دنبال دارد

جهادگر شهید احمد شرفی ابوالخازن در قسمتی از وصیت‌نامه خود آورده است: بنده راهی را انتخاب کرده‌ام که رضای خدا در آن می‌باشد بر هر مسلمان واجب است که از شرف و حیثیت و ناموس خود و آب و خاک کشور خود دفاع کند من هم لازم دانستم که بنا بر امر امام و مسئولین مملکت اسلامی‌مان در این راه قدم بردارم.
کد خبر: ۶۵۷۶۹۴
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰ - 19March 2024

شهید شرفی ابوالخازن: حضور در جهاد رضایت پروردگار را به دنبال داردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان خراسان رضوی، جهادگر خراسانی «احمد شرفی ابوالخازن» ۲۵ تیر ۱۳۱۱ در بخش بجستان از توابع شهرستان گناباد در خانواده‌ای مستضعف و مذهبی دیده به جهان هستی گشود.

وی به علت عدم بضاعت مالی خانواده نتوانست به مدرسه برود و لذا به شغل دامداری مختصری که داشت اشتغال ورزید که بعلت ناهماهنگ بودن هزینه زندگی و درآمد کم برای بهبود وضع مالی به شهرستان قوچان مهاجرت کرد و به شغل لحاف‌دوزی مشغول شد. 

او مدت ۱۵ سال به این کار اشتغال داشت تا این‌ که بر اثر وقوع سیل در قوچان، خانه و کاشانه‌اش ویران شد و او ناچار به زادگاه خود برگشت. در این هنگام مبارزات حق‌طلبانه ملت مسلمان ایران و انقلاب اسلامی به وقوع پیوست و او با عشق به اسلام در تظاهرات و راهپیمایی‌ها شرکت کرد. 

با شروع جنگ تحمیلی از طریق جهاد سازندگی به مناطق عملیاتی اعزام شد و در عملیات‌های مختلف شرکت کرد، یک‌ نوبت از ناحیه دست و بازو مجروح شد و پس از بهبودی مجدداً عازم جبهه شد تا این‌که در منطقه سومار در اثر حمله شیمیایی دشمن مجروح شد و پس از سال‌ها تحمل درد و رنج و ۹ سال جانبازی، ۱۸ آذر ۱۳۷۵ در سن ۶۴ سالگی به درجه رفیع شهادت نائل آمد. 

 فرازی از وصیت نامه جهادگر شهید احمد شرفی ابوالخازن:

بنده راهی را انتخاب کرده‌ام که رضای خدا در آن می‌باشد بر هر مسلمان واجب است که از شرف و حیثیت و ناموس خود و آب و خاک کشور خود دفاع کند من هم لازم دانستم که بنا بر امر امام و مسئولین مملکت اسلامی‌مان در این راه قدم بردارم.

هرچند که سال‌ها از عمرم گذشته است باز لازم دانستم که بروم هرچند کاری از دستم ساخته نیست ولی باز بعضی کارهایی هست که از عهده سالمندان هم برآید حال که خداوند چنین توفیقی نصیب کرده است باید غنیمت شمرد و به این راه قدم نهاد ان‌شاءالله به کمک خداوند و بازوی توانای رزمندگان شجاع راه کربلا باز شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار