سربازی اجباری صهیونیست‌ها را به جان هم انداخت

یک شهرک نشین صهیونیست با خودروی خود یکی از یهودیان حریدی معترض به خدمت اجباری در ارتش را زیر گرفت.
کد خبر: ۶۵۷۸۱۵
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴ - 19March 2024

سربازی اجباری صهیونیست‌ها را به جان هم انداختبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، شهرک نشینان صهیونیست وابسته به جریان «حریدی» دیروز با تظاهرات در خیابان یافا در قدس اشغالی، خطوط راه آهن این منطقه را بستند.

حریدی‌ها در این تظاهرات مسیر راه‌آهن شهری قدس را در خیابان «یافا» مسدود کردند و شعار «می‌میریم، اما به خدمت نظامی نمی‌رویم» را سر دادند.

پلیس رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای ضمن اشاره به سرکوب این تظاهرات اعلام کرد: علیه تظاهرات‌کنندگان آشوبگر در قدس به زور متوسل شدیم.

جنجال دوباره بر سر اعزام به خدمت حریدی‌ها از اعلام نیاز ارتش رژیم صهیونیستی به جذب ۱۰ هزار سرباز جدید برای جنگ غزه آغاز شد.

بیشتر جوانان حریدی در سرزمین‌های اشغالی مشغول تحصیل علوم دینی هستند و به همین خاطر معتقدند باید از خدمت سربازی معاف شوند. اما مخالفان خواستار وادار کردن ۶۶ هزار جوان حریدی به اعزام به خدمت هستند.

خاخام‌های حریدی هم هشدار داده اند درصورتی که مجبور به خدمت سربازی شوند، به طور دسته جمعی فلسطین اشغالی را ترک خواهند کرد.

حریدی‌ها بخش قابل توجهی از ائتلاف حاکم در کابینه را هم تشکیل می‌دهند که در صورت خروج از ائتلاف، کابینه نتانیاهو سقوط خواهد کرد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار